Gå til innhold

problemer med speedometeret, hvilket verksted i Oslo å anbafale?

Ranger emnet


MagicM

Anbefalte innlegg

har problemer med speedoen på bilen, med at den detter til 0 og bensintanken begynner å balle seg nåla går litt alle veier.

 

turtallet er knall. så har lyst å fikse dette problemet. kan slå litt på toppen så kommer speedoen seg av og til. har hvert bakider og dradd ut kontakten og inn med ann igjen uten lykke! så tyder på det er noe inni selve ( kassa ).

 

men noen som har erfaring fra dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk det samme problemet. turtallet funker hele tia men speedoen og bensinmåler hopper og går i null osv .. men slår jeg i den så kommer den opp igjen...

 

 

 

jeg har iallefall tenkt å kjøpe meg et helt nytt speedo hus hele greia tror det kan funke.. dette kan du gjøre selv.. også sjekke om det er noen kontaker som ikke sitter helt i huset..

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentet er byttedel. Lever inn ditt defekte instrument, så tror jeg du ender på litt over 2000 for et nytt instrument, altså hus med alle instrumentene.

 

Er du smart tar du med serviceheftet med inn samtidig og får et stempel og en påføring om at instrument er skiftet på X antall KM. Det nye er nullet ut siden det er nytt, så du slipper å dra fram kalkulatoren når du skal finne neste service.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet, Speedoen kommer og går litt.. og når det skjer blir bensinmåleren vill. tror jeg har fått fikset det nå :) var den kontakten som sitter på girkassa som var litt løs..kan hjelpe å bare ta den ut og in :driving

 

hadde det slik jeg også på gamlegolfen min, men hadde en som jobbet på vw verksted, og han hjalp meg fikse det =) gikk rimelig fort å fikse sa han,,nevnte en elle annen kontakt med girkassa, så det kan være det samme som jeg hadde..

har aldri turt å rørt noe elektrisk selv,,..redd for at jeg ødelegger alt:p da jeg suger til sånt =)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår