Gå til innhold

Hjelp til muttertrekker

Ranger emnet


e-tanbe

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg denne:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1006&iItemId=124732

Selvfølgelig fulgte det med værdens dårligste bruksanvisning med ingen info..

Det jeg lurte på om noen veit, nederste er det en skrue som stiller moment regner jeg med? altså 0-1-2-3-4 hva skal jeg ha den på når jeg f.eks skal skifte dekk? kan også stiller f.eks 1,5..

Og på siden (andre siden ikke den siden på bilde) er det et hull som det står OIL hva slags olje? og skal jeg bare fylle på til det renner over?

:spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du starter på laveste og jobber deg oppover til du får nok kraft. Og når du kjører INN hjulboltene/mutrene setter du på laveste hvis du ikke har momentstav. For det første kan du ødelegge alufelgene med kraften, og for det andre er det dønn umulig å få løsnet igjen neste gang.

 

Typisk anbefalt moment er 110nm +/- 10nm. Perfekt moment får du ved å sitte på huk og stramme til med et hjulkryss. Jeg har prøvd selv med vanlig, manuell momentnøkkel på 110nm og det er "ingenting". :)

 

PS! Bruk vanlig, billig mineral motorolje på luftverktøy. Klikker du på artikkelnummeret i linken til verktøyet ditt finner du en tjueto siders brukermanual til trekkern. Der står det hvor mange dråper du skal bruke. EDIT: eller manual_blue.jpg

 

EDIT: Ja så det jeg også, at det var norsk lengre nede. Står ikke noe om at motorolje er fyfy, men det står i hvertfall spesifisert en slags olje. Men det med motorolje ble jeg enten fortalt av noen eller så sto det i manualen til Made i Copyland kompressoren jeg kjøpte på Coop OBS! at det skulle/kunne brukes. Jeg fant i hvertfall ikke "luftverktøyolje" eller "tåkesmøreolje" på nettsiden.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår