Gå til innhold

Noe galt med bakakselen

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

Er vel sikkert deilig å kjøre med om vintern.

Det må vel ikke shimses hvis jeg bare setter på lameller på den klokka jeg allerede har!?

Men kan hva er prisen på orginal lamelldiff og truetrack? Eller noen som har å selge?

Truetrac kan du kjøpe fra usa for ca 5000 levert på døren din. Pedersens racing har visst begynt å selge truetrac til oppunder 10000. Orginal lammeldiff vet jeg ikkje pris på, men vet at huggere tar 3-4 tusen for en bakaksel med diffbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sikkert deilig å kjøre med om vintern.

Deilig å kjøre med overallt. Ved vått føre slipper du å stresse i veikryss for å unngå hjulspinn på ett hjul og dermed ha problemer med å aksellerere hurtig og effektivt når det trengs. Om vinteren kommer ud frem overallt.

Det må vel ikke shimses hvis jeg bare setter på lameller på den klokka jeg allerede har!?

Shimses og justeres må det uansett. men mindre jobb dersom du flytter over det originale kronhjulet.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truetrac kan du kjøpe fra usa for ca 5000 levert på døren din. Pedersens racing har visst begynt å selge truetrac til oppunder 10000. Orginal lammeldiff vet jeg ikkje pris på, men vet at huggere tar 3-4 tusen for en bakaksel med diffbrems.

Den lamelldiffen fra Statene er det hele klokka, eller er det bare lamell greie?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokk en titt inn i akselen nå som det er lyst, det var noen merker på det bakerste hjulet. Veit ikke hva alle di hjula heter jeg, men det som sitter på den akselen som mellomakselen kommer inn på.

Er vel kanskje ikke noe særlig å sette i lamelldiff når ikke resten er som det skal.

Den største hjule kunne jeg ikke se noen merker i.

Jeg så litt i den posten her http://www.bilforumet.no/200-serien/131215-bakaksel-sladder-ny-truetrac-er-lansert-11.html

Men jeg kan vel like så godt kjøpe den gamle typen!? Jeg kjører jo med orginal F motor, så det er ikke sånn kjempe sprekt at det gjør noe.

Men hvordan blir det med frakt og toll og styr fra statene? Blir det dyrt?

Og en siste ting, Siden jeg vel må shimse den opp. Så må jeg finne noen som gjør det, Men det koster vel en del?

Så hvis noen kjenner noen som gjør detta i nærheten av Buskerud så er det bare å skrike ut!

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider