okrim Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Som topic sier, så dør motoren når jeg bremser. Hvis jeg slepper bremsen rett før motoren dør, så henter den seg fint inn igjen og går som om ingenting har hendt. Hører også en "tschhh" lyd når jeg bremser. Noen her som vet hva dette kommer av og hvordan jeg får fikset dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hull i bremsekraftforsterkeren? Suger falsk luft når bremsekraftforsterkeren blir aktivert, dette gjør at du magrer ut bensinblandingen slik at den stopper, dette gir også "fiselyd"... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Eller at vakuumslangen mellom innsuget og BKF er lekk, at slangen ikke sitter korrekt i tilkoblinga på BKF eller at en av de andre, små slangene som er koblet på den nevnte vakuumslangen er utette. I sistnevnte tilfelle er gjerne de små slangestumpene som sitter i endene synderen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Jeg har noe lignende, bare min motor dør ikke ved mindre jeg ikke pumpebremser ganske kraftig, eller at motoren er kald. Ved å tråkke middels hardt på bremsen, f.eks. i kryss i oppoverbakke, kan jeg tydelig høre at motoren får problemer. Det ringer vakuumklokker oppi hodet mitt :D Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okrim Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Jeg har noe lignende, bare min motor dør ikke ved mindre jeg ikke pumpebremser ganske kraftig, eller at motoren er kald. Ved å tråkke middels hardt på bremsen, f.eks. i kryss i oppoverbakke, kan jeg tydelig høre at motoren får problemer. Det ringer vakuumklokker oppi hodet mitt :D Det er sånn det er for meg også. Den dør ikke med en gang jeg tråkker lett på bremsen, men motoren begynner å slite litt. Noen som har en god måte å sjekke om det lekasje i noen av slangene eller om det er koblingen som ikke er god? Den "fiselyden" jeg hører høres ut som kommer innenfra bilen, kan det være noe der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Noen som har en god måte å sjekke om det lekasje i noen av slangene eller om det er koblingen som ikke er god? La motoren gå på tomgang, spray startgass på slangen og rundt koblingene. Hvis turtallet øker så har du falskluft. Du kan også se på slangen om den er morken eller sprukken. Men, du kan ligsågodt bare bytte slangene først som sist. Den "fiselyden" jeg hører høres ut som kommer innenfra bilen, kan det være noe der? Ja, spis mer fiber.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg