Aceofspades Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Har prøvd både k og vx3 kam i forbindelse turbolading og det har fungert bra det... Men syns den nybygde motoren min fortjener en kam slipt for turbobruk :) Noen specs. 2,3liter 44/40 ventiler 531 topp som er portet Custom grenrør og innsug (husker ikke lengden på runnerene og rør osv.) og håp om å bikke 400hk. med mye moment.. Så frågan er: Erfaringer med gruppe A og gruppe A race og andre kammer slipt for turbobruk fra forskjellige fabrikat f.eks Kg o.l... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 jeg har kg2t i min b23at men har desverre ikke fåt prøvd den ordentlig enda Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 t5-race kam da? Den har godt rykte i allefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har prøvd både k og vx3 kam i forbindelse turbolading og det har fungert bra det... Men syns den nybygde motoren min fortjener en kam slipt for turbobruk :) Noen specs. 2,3liter 44/40 ventiler 531 topp som er portet Custom grenrør og innsug (husker ikke lengden på runnerene og rør osv.) og håp om å bikke 400hk. med mye moment.. Så frågan er: Erfaringer med gruppe A og gruppe A race og andre kammer slipt for turbobruk fra forskjellige fabrikat f.eks Kg o.l... Hei.. Men noe av det viktigste er Turboen som du monterer. Har den en trang turbin med stor kompressor. T3 ar63 steg 1 aksel med en T04E kompressor med trim 46 hjul. Eller har den en åpen turbin ala T4 ar84 med P trim aksel med T04E trim 50 hjul. Begge oppsetta fungerer godt med rett kamaksel. Det viser seg at K kammen fungerer godt til stega turbiner dvs åpne turbiner som gir lite eksos mottrykk. En kam til et turbo som gir høgt eksos baktrykk må ha en spesiell eksos profil. den må holde eksos ventil lenger oppe. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Eg personlig trur ENEM har kamaksler som vil fungere godt til de fleste turbo valg. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har kjørt med A,VX,VX3,KG2T kam. Hadde vært morro å prøvd en eller to Enem aksler,de Opel kammene jeg har sett blitt montert har fungert veldi bra! VS MOTOR sliper jo ferdigemne til deg og lager shims og løftere,med alle måla du vil ha. Fint som fy ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hei.. Men noe av det viktigste er Turboen som du monterer. Har den en trang turbin med stor kompressor. T3 ar63 steg 1 aksel med en T04E kompressor med trim 46 hjul. Eller har den en åpen turbin ala T4 ar84 med P trim aksel med T04E trim 50 hjul. Begge oppsetta fungerer godt med rett kamaksel. Det viser seg at K kammen fungerer godt til stega turbiner dvs åpne turbiner som gir lite eksos mottrykk. En kam til et turbo som gir høgt eksos baktrykk må ha en spesiell eksos profil. den må holde eksos ventil lenger oppe. Øyvind Ja vet k-kammen ikke liker trange turbinhus.. Turboen blir enten en GT3071r .82 turbinhus med 84 trim 60mm hjul/ kompressorhus A/R 50 71mm hjul med 56 trim eller gt3076r med 0.82 turbinhus 84trim 60mm hjul/ kompressorhus A/R 60 76,2mmhjul med 56 trim Så mottrykket blir vel sånn midt på treet siden det er T3 hus det gjelder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har kjørt med A,VX,VX3,KG2T kam.Hadde vært morro å prøvd en eller to Enem aksler,de Opel kammene jeg har sett blitt montert har fungert veldi bra! VS MOTOR sliper jo ferdigemne til deg og lager shims og løftere,med alle måla du vil ha. Fint som fy ;) En ferdigslipt kam fra VS koster vel skjorta tenker jeg.. :) KM-cams som sliper de eller? Får sjekke ut Enem sin hjemmeside da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Kvalitet koster vettu :) Men jeg vil mene at en T5-Race kam kommer du til å bli nøgd me :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Joda vet alt om at det koster :) men vet ikke om jeg vil legge såå mye i en gammel 8v topp Har sett mye positivt om t5 race.. Så får se hva det blir til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har kjørt med A,VX,VX3,KG2T kam.Hadde vært morro å prøvd en eller to Enem aksler,de Opel kammene jeg har sett blitt montert har fungert veldi bra! VS MOTOR sliper jo ferdigemne til deg og lager shims og løftere,med alle måla du vil ha. Fint som fy ;) hvordan fungerte vx kammen til turbobruk? hvordan karakteristikk får motoren da? har en fx motor i 245n, som skal få donere toppen og kammen til en fk... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Sterkest i bunnregisteret og flater jevnt oppover. Den vi monterte brukes i noe samme oppsettet du nevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg