Gå til innhold

Erfaringer med div. trim kammer

Ranger emnet


Aceofspades

Anbefalte innlegg

Har prøvd både k og vx3 kam i forbindelse turbolading og det har fungert bra det...

 

Men syns den nybygde motoren min fortjener en kam slipt for turbobruk :)

Noen specs.

2,3liter

44/40 ventiler

531 topp som er portet

Custom grenrør og innsug (husker ikke lengden på runnerene og rør osv.)

og håp om å bikke 400hk. med mye moment..

 

Så frågan er:

Erfaringer med gruppe A og gruppe A race og andre kammer slipt for turbobruk fra forskjellige fabrikat f.eks Kg o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd både k og vx3 kam i forbindelse turbolading og det har fungert bra det...

 

Men syns den nybygde motoren min fortjener en kam slipt for turbobruk :)

Noen specs.

2,3liter

44/40 ventiler

531 topp som er portet

Custom grenrør og innsug (husker ikke lengden på runnerene og rør osv.)

og håp om å bikke 400hk. med mye moment..

 

Så frågan er:

Erfaringer med gruppe A og gruppe A race og andre kammer slipt for turbobruk fra forskjellige fabrikat f.eks Kg o.l...

 

 

Hei..

 

Men noe av det viktigste er Turboen som du monterer.

Har den en trang turbin med stor kompressor.

T3 ar63 steg 1 aksel med en T04E kompressor med trim 46 hjul.

Eller har den en åpen turbin ala

T4 ar84 med P trim aksel med T04E trim 50 hjul.

 

Begge oppsetta fungerer godt med rett kamaksel.

 

Det viser seg at K kammen fungerer godt til stega turbiner

dvs åpne turbiner som gir lite eksos mottrykk.

 

En kam til et turbo som gir høgt eksos baktrykk må

ha en spesiell eksos profil. den må holde eksos ventil lenger

oppe.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Men noe av det viktigste er Turboen som du monterer.

Har den en trang turbin med stor kompressor.

T3 ar63 steg 1 aksel med en T04E kompressor med trim 46 hjul.

Eller har den en åpen turbin ala

T4 ar84 med P trim aksel med T04E trim 50 hjul.

 

Begge oppsetta fungerer godt med rett kamaksel.

 

Det viser seg at K kammen fungerer godt til stega turbiner

dvs åpne turbiner som gir lite eksos mottrykk.

 

En kam til et turbo som gir høgt eksos baktrykk må

ha en spesiell eksos profil. den må holde eksos ventil lenger

oppe.

 

Øyvind

 

Ja vet k-kammen ikke liker trange turbinhus..

 

Turboen blir enten en GT3071r .82 turbinhus med 84 trim 60mm hjul/ kompressorhus A/R 50 71mm hjul med 56 trim

eller gt3076r med 0.82 turbinhus 84trim 60mm hjul/ kompressorhus A/R 60 76,2mmhjul med 56 trim

 

Så mottrykket blir vel sånn midt på treet siden det er T3 hus det gjelder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med A,VX,VX3,KG2T kam.

Hadde vært morro å prøvd en eller to Enem aksler,de Opel kammene jeg har sett blitt montert har fungert veldi bra!

 

VS MOTOR sliper jo ferdigemne til deg og lager shims og løftere,med alle måla du vil ha.

Fint som fy ;)

 

En ferdigslipt kam fra VS koster vel skjorta tenker jeg.. :) KM-cams som sliper de eller?

 

Får sjekke ut Enem sin hjemmeside da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med A,VX,VX3,KG2T kam.

Hadde vært morro å prøvd en eller to Enem aksler,de Opel kammene jeg har sett blitt montert har fungert veldi bra!

 

VS MOTOR sliper jo ferdigemne til deg og lager shims og løftere,med alle måla du vil ha.

Fint som fy ;)

 

hvordan fungerte vx kammen til turbobruk? hvordan karakteristikk får motoren da?

har en fx motor i 245n, som skal få donere toppen og kammen til en fk...

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår