totte88 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hei, ser på 2 kammer på kimmit sport.. steg 1 turbo kam; Duration 265°. Løft 11mm. Nockvinkel 114° Dette er en omslipt kam, som leveres med Lash caps. VI Skal ha et STD emne i bytte. og steg 2: Duration 270° Ventil løft 11.5 mm. Nockvinkel 112° noen som har no peiling på om dette vil funke på en fk motor, med 531 topp, større turbo, dyse og største chip!?? ujevn gange på tomgang går helt fint.. synes bare det er rått! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Det går fint. Kjører selv FK med 531, Gr-A kam og 18T Turbo. Funker kanon det. Gr-A kammen har 270 i duration og 11mm løft. Går relativt fint på tomgang å. Drar veldig bra fra 2000rpm Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ka vil relativt fint bety?:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 som en gammel sjark :D :P Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ka vil relativt fint bety?:P Går litt ujevnt, men det er så lite att det har ikke noe å si. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 som en gammel sjark :D :P Ved mørkets frambrudd, siger de frem. Blårøykens disipler... Siger frem og blårøykens disipler, Da har du turbohavari! Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 men tru om dn 0.5 millimteren på ventlil løften har noe å si? vil jo ikke ta i stempla? vet du noe om dette? kan garantere at d går bra? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Er vel lite sjans for kollisjon med stempla.. K og H kammen har f.eks 11,95 og 12mm i løft og det er jo org. kammer.. går fint dra av en reg. reim fordi :) Tror nok løftet skal være særdeles heftig før du risikerer kræsj på en rett tima motor og at man må frese lommer i stempla.. muligens kan det bli prekært med reg. reim brudd med ekstreme løft,men det er jo normalt på mange motorer at reg. rem havari = ventilsalat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Det er ikke noe problem. er 12,6 i løft på GT6 kammen. det å er volvo kam. Ventilene skal helst være stengt når stemplet er på topp å da.. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 jeg har 14,2 i løft og har god plass, men det jeg har sliti med er å få fjærer og løftre til å holde. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.