Gå til innhold

Montering av lister på soltak

Ranger emnet

Aceofspades

Anbefalte innlegg

Skal montere listene på soltaket og det er en stund siden de gamle ble plukket av..

Det er snakk om tre lister og to av dem sier seg selv i grunn..

Men husker ikke hvordan den filtlista i bakkant på luka skal ligge! den har litt spesiell form, flat og går opp till sylindrisk hvis du ser den fra siden i profil...

Så hvis noen har bilde e.l hadde det vært fint

Har jo fundert sånn ca. hvordan den må monteres men greit å være 100% sikker før jeg limer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et oversiktsbilde. tror det er nr 42 du mener på..??

DSC00886.jpg

nr.42 ja! men ser ikke helt om den sylindriske delen skal ligge nederst eller øverst....

Skal jo limes på den vertikale kanten bak på luka.. men ettersom luka blir presset opp så lurte jeg på om den sylindriske siden skulle ligge nederst og tette på den måten.. virker som det er mest kurant å lime den sånn og rart den ikke er like tykk over hele hvis den skulle ligge kant i kant med taket. det gjør den jo sef. uansett hvilken vei den limes på da...men hvis du er bombesikker på at den sylindriske siden skal være opp så er det vel sånn da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Jeg kjøpte to lister på Volvo.. de som ligger bak på luka,en filt og en gummi

Den tredje og siste måtte bestilles så jeg vet ikke hvordan den ser ut enda.. men hvis den er identisk med den i bakkant så sier det seg selv..

Men den rundt hullet skal vel limes på karosseriet!?

Den rund limes i karrosn ja. Den gummilista (nr44 på bilde) brukte jeg den lista som ligger mellom dashbord og frontrute, kuttet den i riktig lengde og limte den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider