Aeomholt Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Kikk litt her om hvordan de virker, du har en limited slip diff: http://auto.howstuffworks.com/differential.htm Hvis du velger "turn" på bilde to på denne linken så vil du se hvilke små tannhjul jeg snakker om. Med herjing og litt mere hjulspinn på ene hulet enn det andre så får de møyka seg rimelig godt. På din diff så har de to røde tannhjula felles "aksling" som er låst til huset med dn lille låsebolten jeg nevnte. Om den ryker så vil "akslingen" til de to røde tannhjula også begynne å rotere eller låse seg mot selve diffhuset og da skjer det som skjedde deg rimelig fort :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Jeg hat en 7.5" til mustang liggende om det passer, er åpen diff da. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 stikkaksel med hjul kan stikke av. Det har jeg vært med på, Sporvidden bak var plutselig en liten halvmeter mer enn originalt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det har jeg vært med på, Sporvidden bak var plutselig en liten halvmeter mer enn originalt... Artig med C-klips aksler :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Mer info om diffrensialer: http://members.rennlist.com/951_racerx/PS84Gleason.html Takk til 351RS for linken (stjal den fra Reodor sin 850 prosjekttråd) :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Stolt eier av ny aksling? Kom med tilbakemelding når du har fått den på da :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Har du fått montert akslingen? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Heisann folkens! Back on track! Kjøpte akselen av en bekjent til Aeomholt. Den har funket fint til nå, så nå ligger ræva stadig rett ut mot veikantene. Men lurer på hva som er så forskjellig fra amerikanske sperrer til for eksempel en viskose eller lsd. for begge akslene mine var sånn at når jeg svingte så måtte jeg ha mye gass for sperren begynte å "koble seg inn" så innerhjulet bremset. skal det være slik med fullt rattutslag at den blir så seig at man må være tre-fire pers for¨å dytte bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Heisann folkens! Back on track! Kjøpte akselen av en bekjent til Aeomholt. Den har funket fint til nå, så nå ligger ræva stadig rett ut mot veikantene. Men lurer på hva som er så forskjellig fra amerikanske sperrer til for eksempel en viskose eller lsd. for begge akslene mine var sånn at når jeg svingte så måtte jeg ha mye gass for sperren begynte å "koble seg inn" så innerhjulet bremset. Det er en "lsd" diffbrems (limited slip differential) du har. skal det være slik med fullt rattutslag at den blir så seig at man må være tre-fire pers for¨å dytte bilen? Ja, den skal være så stram når den dyttes med mye rattutslag. Det er bare et sunnhetstegn på en stram og fin diffbrems :) Hvordan er du fornøyd med annen utveksling da (går ut ifra du hadde 2.41:1)? Regner med du har litt misvisning på speedometer som kan fikses enkelt med nytt speedometerdrev i girkassa. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Det var gøyere på kvartmila med lavere utveksling. Den går ca 55-60 på 1. nå mens før så gikk den 90 på første... akser bedre nå, men helvete, den bruker jo det dobbelte med bensin ved fin kjøring :( men men... skjønnhet koster hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 leste den artikkelen med lsd... kjempebra forklart. men kan du sende et bilde med en aksel sånn at du ser låsebolten? men akselen vil ikke ryke hvis jeg skifter låsebolt vil den det? Fant ut at slike aksler er dritdyre... er disse originale med lsd sperre på malibu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tussi18 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 til våren bestiller jeg en ferdig trimmet turn key crate motor fra amerika med 600 hester, men skal også bygge om hele understellet for banekjøring og drifting... har mye penger da, så det er ikke noe problem... hva bør gjøres og hvor får jeg tak i racing dempere, fjærer, bremser, stabstag osv.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 jegs.com summitracing.com har alt du trenger Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivindo Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 jeg knakk et planethjul på akkurat samme måte.. bestilte nytt gjennom en amcar forhandler, kom på 4000,- og når jeg endelig fikk byttet det, og skulle kjøre første turen, så viste det seg at jeg hadde knust 2.giret også. hehe, ble dyrt=) Siter ______________________________________________ Chrysler Cordoba 1982 mod. 5,2Liter V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg