Gå til innhold

Da røk det noe drivverksdeler igjen. Et par spørsmål her. (Getrag, clutch)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Tror utløserlageret har tatt kvellen. Skulle parkere på trening i dag da det sa "pdjonk" så ble clutchpedalen helt løs og bilen gikk ikke i gir.

Har skjekka at wiren ikke er gått og jeg starta bilen i 1. gir for så å kjøre hjem uten clutch. Gikk fint det da.

Saken er da at jeg har kjørt med orginalt 740TIC utløserlager som jeg dreide utav for å passe på "sleiden" til Getrag M51 kassa mi. Det er jo av plast det lageret så det har vert et svakt ledd lenge. Og det har lagd "ødlagt utløserlager lyd" lenge, høres ut som jævli med rådebank egentlig. Og den lyden ble plutseli borte da dette skjedde...hmmm

Spørsmålet er da, hva annet lager kan jeg bruke på den kassen?? Er ikke samme diameter der lageret skal sitte som på Getrag 262CR kassen selv om det er i bunn og grunn samme.

Min kommer fra Volvo 264 og heter Getrag M51 for de som ikke vet det.

Passer f.eks lageret til en Volvo 264 i clutchgaffelen til vanlig Volvo 240?

Takker for svar og håper noen av dere litt drevne kan hjelpe meg her. (Maxis, Euro96, Poffs, ReodorF, Skrotnisse, etc. etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde i håpet om at lageret fra volvo 264 med M51 kasse passa på getrag 265. Men det gjorde det ikke.

Vet ikke om det kan være forskjellig diameter på den hylsa som utløserlageret glir på jeg? Har i allefall ett helt nytt sånt lager liggende så kan godt ta mål for deg så du kan finne ut om det passer.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34mm innvendig. Blir slarkete på originale røret i clutchhuset. Men hvis denne dia ikke passer så er det bare å presse ut senteret i lageret og dreie nytt. For senteret er bare ett maskinert tykkvegga rør nærmest og er pressa inn i lageret.

Har ett helt nytt ett liggende hvis du er gira?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider