Gå til innhold

Xenonlook pærer

Ranger emnet


msandvold

Anbefalte innlegg

Det at lyktene må ut skjønner jeg imidlertid ikke, gjorde alt uten å skru dem av...

 

hvordan greide du det??? hehe, da må du ha utrolig små og spenstige hender!:P

 

Men når du skal koble på motstand, så MÅ lyktene ut, hvis ikke det finnes en magisk måte å gjøre ting på da:P

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, hendene mine er ikke så små, bruker L i latexhansker og må opp på XL om jeg bruker Nitril (må bruke hansker på jobben om noen lurte :titties: ). Får se hva som må til når motstandene skal monteres. Har endel kjekke tenger, så håper det ordner seg uten demontering :)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva slags merke på xenon-kit bruker dere gutta med Xenon i tåkelysa?

Og hvor hvor mange K? 8, eller 10000?

Skal bestille nå.

Kunne selvfølgelig gått for Xenonmatch, men er mest gira på lyskvaliteten, ikke bare hvordan det ser ut. Så da er det bare et alternativ.

 

mvh

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Jeg har ikke helt peiling på hvor myel lys de forskjellige tallene gir.

Vet du hvor mye som er i de orginale kjørelysene på B6 (Xenon)?

 

Det jeg mente med kvalitet, er i forhold til Xenonmatch. Som ifølge flere her, gir et dårligere lys enn orginalt, men ser bedre ut.

Jeg har bilen på Svalbard nå, og med mørketid og mye ruskevær, så er det greit med litt skikkelig lys.

Har vurdert en løsning med enkelt demonterbare ekstralykter, men synes det ødelegger utseende FOR mye.

Så da får jeg heller prøve å få litt bedre lys idet som er orginalt på bilen. Altså Xenon i tåkelys, og bedre pærer i langlys.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Jeg har ikke helt peiling på hvor myel lys de forskjellige tallene gir.

Vet du hvor mye som er i de orginale kjørelysene på B6 (Xenon)?

 

Det jeg mente med kvalitet, er i forhold til Xenonmatch. Som ifølge flere her, gir et dårligere lys enn orginalt, men ser bedre ut.

Jeg har bilen på Svalbard nå, og med mørketid og mye ruskevær, så er det greit med litt skikkelig lys.

Har vurdert en løsning med enkelt demonterbare ekstralykter, men synes det ødelegger utseende FOR mye.

Så da får jeg heller prøve å få litt bedre lys idet som er orginalt på bilen. Altså Xenon i tåkelys, og bedre pærer i langlys.

 

Originalt er det 4200/4300 kelvin i xenon-pærene. Hvis du vil ha bedre lys er det xenon i fjernlysene som gjelder!

Husk at tåkelysene kun lyser opp bakken veldig nær bilen.

 

(Grunnen til at bruken av tåkelys er blitt "begrenset" av loven er fordi for mye av oppmerksomheten til føreren ligger på veien like foran bilen. Det optimale er å se fremover for å se ting tidlig. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt er det 4200/4300 kelvin i xenon-pærene. Hvis du vil ha bedre lys er det xenon i fjernlysene som gjelder!

Husk at tåkelysene kun lyser opp bakken veldig nær bilen.

 

(Grunnen til at bruken av tåkelys er blitt "begrenset" av loven er fordi for mye av oppmerksomheten til føreren ligger på veien like foran bilen. Det optimale er å se fremover for å se ting tidlig. :) )

 

Ok. Det er ikke mer, nei.. Da har jeg litt mer oversikt over hva kelvin-tallene betyr.

Er veldig enig med deg i det du sier om tåkelysene og avstand. Det er nok greit å ikke gå overkill i lysstyrke der pga det du nevner. Kanskje ned mot 6000, eller mindre holder i tåkelysene da?

Det jeg tenker litt på, er å ha litt lavere lys enn hovedlysene, for å lyse opp vegen. Fordi hovedlysene i større grad bare lager en blendene vegg i snøvær, Selv om Xenon skjærer mye bedre igjennom enn normale pærer.

Xenon i fjærnlys er jo også en mulighet,som jeg faktisk ikke har tenkt på. Men spørsmålet er hvordan man skal fådet tilmed de lyktene jeg har.

Dette ble litt kronglete formulert, men håper dere forstår. Det er en stor mulighet for at jeg tenker veldig feil på dette med lys, så derfor er det veldig greit å høre hva andre mener

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er ikke mer, nei.. Da har jeg litt mer oversikt over hva kelvin-tallene betyr.

Er veldig enig med deg i det du sier om tåkelysene og avstand. Det er nok greit å ikke gå overkill i lysstyrke der pga det du nevner. Kanskje ned mot 6000, eller mindre holder i tåkelysene da?

Det jeg tenker litt på, er å ha litt lavere lys enn hovedlysene, for å lyse opp vegen. Fordi hovedlysene i større grad bare lager en blendene vegg i snøvær, Selv om Xenon skjærer mye bedre igjennom enn normale pærer.

Xenon i fjærnlys er jo også en mulighet,som jeg faktisk ikke har tenkt på. Men spørsmålet er hvordan man skal fådet tilmed de lyktene jeg har.

Dette ble litt kronglete formulert, men håper dere forstår. Det er en stor mulighet for at jeg tenker veldig feil på dette med lys, så derfor er det veldig greit å høre hva andre mener

 

Kelvin-tallene gir bare fargen på lyset. Jo høyere tall, jo blåere lys.

 

Å sette xenon i fjernlysene er mye arbeid etter det jeg forstår. Du må faktisk bytte hele lykten. Send en mail til nærmeste Møller og hør hva de sier. Det koster hvertfall ingenting å spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelvin-tallene gir bare fargen på lyset. Jo høyere tall, jo blåere lys.

 

Å sette xenon i fjernlysene er mye arbeid etter det jeg forstår. Du må faktisk bytte hele lykten. Send en mail til nærmeste Møller og hør hva de sier. Det koster hvertfall ingenting å spørre. :)

 

Se der ja. Når man trodde man skjønte litt... :jackinbox:

Syns forsåvidt det var litt rart ja. Lysstyrke måles vel i Lux?

Anyway, det blir nok ikke xenon i langlys. Blir for mye jobb, og penger. Det er jo vinter, og snøscooter'n skal jo også oppdateres...

Men det blir i hvertfall xenon i tåkelys. Så får man se hvordan det funker ;)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk faktisk fint å montere motstand også uten å ta av lyktene(LED-parklys diskusjonen over):biker Sto ute igår i -3 og monterte. Motstanden var på 47ohm, og det var tilstrekelig for å få pærene til å slutte å blinke, samt at man ikke får trøbbel med autocheck.

 

Kjørte sånne kabelsko som kan tas av(en han og en hun). På den måten kan jeg sette inn de originale pæreholderne og pærene ved evt anmerkninger ved kontroll.

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Skiftet sokkel og satte inn høen xenonmatch i parklysene. Lyset ble bra, men pærene holdt ikke særlig lenge. Tror det gikk 2 mnd før den første gikk. Har nå kjøpt LED-pærer, venter bare på motstand så monteres de. Forøvrig ikke bare autochecken som krever at man monterer motstand, pærene vil også stå å blinke uten ekstra motstand.

 

Det at lyktene må ut skjønner jeg imidlertid ikke, gjorde alt uten å skru dem av...

 

Hvor lenge holdt de før de gikk ca? Nå blir jeg litt forvirret; Du mener xenonmatch pærene ikke holdt særlig lenge og bytter om til LED.

 

LegoLego, skrev i sin tråd (guide) at LED lysene ikke holdt særlig lenge og at han går over til xenonmatch.

 

Jeg vil helst velge den som varer lengst.. hva burde jeg da velge?

Carless

 

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår