Gå til innhold

Senkesett, anbefalinger?

Ranger emnet


Vwgolfii

Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt meg gjennom dårlige veier.. Merk: "DÅRLIGE VEIER".. Mye ferister og sammenlappet vei..

Spist opp en del foringer og kjørt 18" i ubalanse..

 

Jeg skal ha nye støtdempere..

Har kjørt på Vmaxx Justerbart i et halvt år.. Og de egner seg dårlig for desse veiene:puke:

 

Noen som kan anbefale et greit senkesett?

Orginale dempere med senkefjører er uakseptabelt..

 

Må ha noe som er litt stivere enn orginalt, men langt fra så stivt som Vmaxx.. Samt 60/40 senking e.l..

Kvalitet og TÛV-godkjent er et must:)

 

Bilen skal ikke brukes på bane..

 

Noen som har noe innspill/erfaringer i tillegg til 18/19" felger??

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilstein pss-9 er jeg veldig fornøyd med i alle fall:)

 

fk silverline x, kw v2, weitech..

mange gode der. kjøp med jsuterbar stivhet..

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kw å FK er jo dt samme.

prat med

 

http://www.quality-autoimport.no/

 

han fikser fin pris på fk silverline X til dg, så å si likt kw2, da dt er samme persjon som har utviklet dt..

 

bare ett tips til dere begge

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslagene..

Men jeg tror jeg utelukker høydejusterbart i første omgang..

 

På mine 8x18" med ET35 kom dekka farlig nærme demperen (ca. 5mm)

Dette er Vmaxx høydejusterbart..

 

Om jeg ikke husker helt feil, så ligger skålen til fjøren på "vanlige" dempere like over dekket.

 

Sikkerhet først og fremst, for min del;)

 

Har sendt mail til Jacob's Auto-supply angående Gule/Røde koni og senkefjører ++..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Senking av bil er griet nok det, men ikke glem at det er forskjell fra bil til bil hva som fungerer bra både for komfort og kjøreegenskaper. Golf2 med 40/40 Koni senk og 7x17" felg er en suveren kombinasjon. Burde fungere fint på en A3 også. Store felger (18" og større) på en A3 betyr at det blir svært lav profil på dekket. Noe som ofte blir hardt og ukomfortabelt. Og enda mer hardt og ukomfortabelt i kombinasjon med stivere dempere og sekefjærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslagene..

Men jeg tror jeg utelukker høydejusterbart i første omgang..

 

På mine 8x18" med ET35 kom dekka farlig nærme demperen (ca. 5mm)

Dette er Vmaxx høydejusterbart..

 

Om jeg ikke husker helt feil, så ligger skålen til fjøren på "vanlige" dempere like over dekket.

 

Sikkerhet først og fremst, for min del;)

 

Har sendt mail til Jacob's Auto-supply angående Gule/Røde koni og senkefjører ++..

 

jeg kjøpte meg et justerbart fra ebay.co.uk 20mm - 120mm ( tuv ok) passer fint på min mine felger å jeg har 11*18 bak å 8*18 fremme..

 

her er linken Audi A3 coilover suspension kit MXS102 on eBay, also Suspension Components, Performance Tuning Parts, Car Tuning Styling, Cars, Parts Vehicles (end time 19-Feb-08 14:44:13 GMT)

 

ikke de samme som jeg kjøpte av men ca samme pris:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår