Rolf.H Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 har en golf 1,9 tdi 90hk med chip skal være 122hk, da jeg gir mye gass opp over bakker så dør motoren ut etter 5-10 sekunder, for og få bilen til og gå igjen må jeg slipe gassen og gi gass på nytt, etter en stund dør den ut igjen, har byttet filter og luft mengde måler. er det noen som har noen tips på hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 For mye diesel? Ryker den veldig svart når det skjer? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 jeg ser ikke at det ryker noe bak den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 luftmassemåleren funker den tro??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 ta en diagnose test på motoren. tror det kan være map sensoren din som er gåen. føles det som om turboen kutter? slik at det føles som om du bare har 70 hester? eller kutter motoren helt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 luftmassemåleren er helt ny, motoren går men veldig dårlig, hvor sitter map sensoren på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 det ryker fælt når den slutter og dra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Hei! Funnet ut noe mer av dette? Jeg har en 94 Golf GT TDI 90 hk med akkurat samme problem. Jeg tenkte litt på dieselfilter jeg også men ser du har byttet det uten hell så da er det vel noe annet. Har du sjekket ladetrykket på turboen? Jeg sjekket på min og det er alt for høyt! Turbotrykksmåleren jeg prøvde hadde en fysisk stopper på 1,5bar så jeg fikk ikke noen korekt måling da trykket var høyere en det, fra 2500rpm og oppover. På nyere VW TDI motorer er det en funksjon i hjernen som kutter ned på dieseltilførsel hvis ladetrykket blir for høyt for å spare motoren for evt havari, og da drar det like dårlig som min og din bil gjør når dette fenomenet inntrer. Forskjellen er at en må først slå av tenningen og deretter starte nyere motorer på nytt for å "resette" hjernen eller feilen. Det sitter en liten ventil på høyre innerskjerm Med tre slanger på. På min bil er det en sort, en rød og en blå slange. Denne ventilen styrer ladetrykket. Den har en tendens til å ryke og da går ladetrykket rett til himmels. VW kaller denne N75. Det kan jo vere en mulighet for at det er dette som lager trøbbel på min bil men tviler litt på det siden det bare er å slippe opp gassen et sekund så er bilen frisk i 5sekunder til før den detter ned på noe som kjennes mest ut som en 1,4 diesel uten turbo! Noen som vet om det sitter en slags forpumpe inne i dieselpumpa? Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 har ikke sett noe mere på det, men har kjøpt en delebil som skal være i orden så jeg skal prøve og se på det til uka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 En delebil med 1Z motor med tilhørende girkasse? Selge girkasse eller drivaksler og motorfester til meg? Har en ulyd i drivverket ett eller ana sted jeg ikke har klart å lokalisere. Mest sannsynlig girkassa tenker jeg. En slags skrape/sperrelyd som kommer og går hele tiden i hastigheter mellom 70 og 110. Helt uavhengig av pådrag, brems, gir, clutch, sving eller hva som helst. Kjenner det vibrerer litt i pedalene og gulvet når det låter også. Send en PM til meg og fortell hvor du bor. Kunne tenkt meg og prøvekjørt bilen din og sett om det var samme symptomene som det min har. Har du muligheter for å sjekke ladetrykket? Er det for høyt slik som på min er det en stor mulighet for a det er der det ligger. mvh Per Olav Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.