MINIPEDDY Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Hei som dere ser fra tidligere tråd har eg hatt problemer med oljeforbruken på v70en. Har nå funnet ut at det er intercooleren som er defekt og at det er denne som bruker mye olje. Noen som vet om det er overkommelig å bytte denne intercooleren sjøl og eventuelle priser på del og arbeid på verksted ? Mvh øystein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 oljeforbruk pga en intercooler? ja, nå har jeg hørt det også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragge1 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 hmm det var ny:wonder: Siter Volvo XC70 D5 - 2009 Golf TDI - 2014Opel Vectra B 1,7 TD 1996 (solgt)http://www.garaget.org/?car=109396 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 tror du har blitt lurt/lurt deg selv. det kan vere olje i intercooleren og i så fall så må du bytte turbo eller så er noe galt med veivhusventilasjonen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 hei. Mulig formuleringen min var dårlig, men det siver olje ut av intercooleren der det er hull.... ikke mye men virker som lufta drar med seg olje gjennom intercooleren og det renner ut av hullet der. noen som har peiling på om det er normalt at det skal være olje i verksmesteren på volvo sa at dette er naturlig, men er skeptisk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Litt olje er vanlig på en bil med noen mil på telleren, og som har ett lukket veivhus system. Men om det blir mye olje der kommer det som regel av tett veivhusventilasjon eller en dårlig turbo.... Intercooleren i seg selv kan ikke under noen omstendighetet forårsake oljeforbruk på en motor. Jeg ville startet med å rengjøre veivhusventilasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg