Gå til innhold

Endelig ny bil igjen :)

Ranger emnet


PenguiN-

Anbefalte innlegg

Gleden og spenningen er så stor at jeg må nesten dele den med di som tar seg tiden og lese litt:)

 

I morgen er en stor dag, skal hente meg ny bil (for 15.ende gang)

 

Jeg drar til bardufoss og henter meg en 2001 BMW 318i Coupe.

 

Pga pris og andre faktorer ble motorstørrelse/effekt nedprioritert og alder/utstyr/utseende prioritert.En av grunnene til dette er at jeg har hatt mange såkalte "grombiler" så denne gangen kan vel en gammel kriger få trekke seg tilbake og nyte en tilværelse med lavt forbruk, rolig kjøring og rimelig forsikring? 8)

 

Bilen er kjøpt ny i Norge og regget sent i 2000, den er Phoenix Gold metallic og jeg er eier nr 3 siden ny.

Motoren har forblitt urørt av hva luftfilter og diverse andre ulumskheter angår.Et verkstedmontert eksosanlegg er det eneste som har blitt gjort på den siden.Dette er noe jeg ikke har noe problem med i det hele tatt.Bilen har også blitt påkostet få men "eksklusive" ting hva utseende inni og utenpå angår.AC schnitzer og Haman er det forrige eier som valgte framfor Rieger, Seidel, Lumma osv. Ingen problemer med det heller.Listene inni har også blitt lakkert på verksted i Artic Silber metallic

 

Bilen har gått 205 000 km, en del ja, men med fullt servicehefte og tilsynelatende pedantiske eiere som har hatt bilen i mange år av slengen og hvor siste eier knapt nok har kjørt bilen mellom service intervallene pga firmabil så ser jeg ikke for meg at dette bør bli et problem.

 

Bilen har ASC, sportskinn,sports ratt, silvermetallic interiør lister, 8 airbagger, setevarme, cruisecontroll, BC, regnsensor, alarm, fj åpner, ABS, bixenon, midtarmlen, klimanlegg, AC, Justerbart ratt og 4x el ruter.

Ikke alt utstyr, men di tingene som er viktig for meg er der:)

 

Av snacks kan AC shnitzer speil,Haman front ,Ac schnitzer hekk og bakrutesenker nevnes sammens med 18" M3 sommer felger og komplett Sebring sportseksos fra motor og bakove.Bilenhar 30% profesjonellt sotede ruter helt rundt. Bilen er senket 55-30 med Eibach senkesett. Bilen har hviteblinkers helt rundt og AC schnitzer emblemer forann/bak, og diverse som Chromeringer i instrument og Shadowline. osv..

 

Bilen fikk byttet clutch,olje,filter og luftfilter for 4 dager siden(serviceintervall) og skal i følge eier være i tipp topp stand utenom 1 ripe på frontleppe, pittelitt slitt sidestøtte på førerstol og oljenivå sensor delvis defekt (kjent problem på E46 visstnok).

 

Jeg gleder meg veldig til å få en bil som E46 mest fordi jeg synes designet,komfort og utstyr er en fin mellomting mellom en "luksus" bil og en "sporty" bil..Det som varmer hjertet aller mest er at jeg endelig skal få en bil som i mine øyne er en "ny" bil..er trossalt vant til 1992-1994 modeller.. og da jeg prøvde en her om dagen med samme motor,utstyr osv merket jeg med engang forskjellen til E36. Dier flotte biler begge to, men E46 er selvfølgelig et hakk over (burde bare mangle...)

 

Jeg har som kjent alltid planer, og planene for denne bilen er få men betydelige i mine øyne.

 

-CCFL (angel eyes)ringer og spoiler leppen på bagasjeromslokket.

 

Håper dere liker bildene jeg har av bilen sålangt! status rapport kommer til helgen nå jeg har fått bilen på gården!

 

Håper på fine kommentarer, men idèr og synspunkter av den _konstruktive_ arten er også velkommen :roll:

 

Anyways, here we go 8)

 

BMW_318ci_2000_mod_066.jpg

 

inni1.jpg

BMW_318ci_2000_mod_064.jpg

BMW.jpg

inni2.jpg

inni3.jpg

bmw2.jpg

bmw3.jpg

bmw4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var meget fin mr.Vang! :) AC Schnitzer er meget stilfult, rent og pent. En ting jeg synes er litt merkelig er at forrige eier har lagt seg på AC Schnitzer politikken, men så er det M-felger på bilen! Ikke at det har noe å si men...Bare en liten side-comment :)

 

Håper du klarer å ha denne bilen litt lengre enn til neste gang jeg skal bytte sokker da :P

 

PS: Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet frontblinkers til clearglass :)

 

Grattis med FEIT bil.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil (igjen)! ;)

 

Ser ut som at du liker å hente biler fra Finnsnesområdet, hehe.. :) Ser at bildene er tatt i Granlia.

 

Denne bilen er veldig pen å se på IRL, og jeg har ikke inntrykk av at den bærer preg av km.-standen. Fargen er også pen, og ikke noe du finner på enhver BMW :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granlia er et boligfelt, ca. 7 - 800 meter oppfor Finnsnes sentrum :)

 

Det eneste jeg synes mangler på denne bilen, er akkurat det samme som på min bil; fronten virker litt for liten og "pinglete", særlig på bilder. M-Tech II front på denne, kanskje med en leppe i tillegg, kunne ha blitt veldig tøft på denne ;)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår