dfrags Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Hei Jeg vurderer å kjøpe en audi s4 2.2tq 93 modell. Da jeg skulle prøvekjøre bilen så var det vibrasjoner mens jeg kjørte på lavt turtall. (automatgear) Jeg satte bilen i 2gear og kjørte.da funket alt bra. testet å sette den i drive når jeg hadde ca 60-70kmt og da begynte den å riste igjen (pga den giret opp). Noen som har peil på hva som kan være feilen? Eieren sa noen dager etter at bilen funket helt bra nå..Noen som vet hva som kan være galt da?? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Tenningsfeil. Problemer med coiler, tennrør (fra coil til tennplugg) og utgangssteg (Power output stage) er helt vanlig på AAN motoren og gir/kan gi vibrasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Okey.. tusen takk Kan det ha noe med at forrige eier ikke har skiftet tennplugger de 4 siste årene han har hatt bilen? Bilen har stått i ro i noen uker før jeg testet den.han sier den ikke vibrerer nå etter han har kjørt et parr dager med den. Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Det *kan* det være... Sjekk og at pluggene er av orginaltypen. AAN motoren er litt kresen, liker bare Bosch F5DP0R. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 der var det i orden. 1 tennplugg var nesten helt defekt og resten var ganske sotete. Var også svidd noen ledinger til den ene coilen. Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Bra. Ble det kjøp av bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg