Gå til innhold

*HASTER* Starter ikke etter bytte fra automat til manuell!!!

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

byttet fra automat kasse, til m47

 

vill ikke starte etterpå, probleme er jo at det i automatkassen ligger ei "sperre" som jørr at det ikkje går ann og starte i drive osv...

 

 

 

men er det noen som veit kossen, og kor eg skal koble dei ledningene som gikk til girvelgeren skal? for og få til og starte med nøkkelsvitsen...??

 

 

resten er jo ryggelys, bla....

 

 

håper på ett godt svar, skal tross alt på jobb i morra:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjernen din trenger et signal om at kassa står i "park"

det er noen kontakter som ligger der, rygge lys osv, prøv med en kabel som "jumper" slik at kontakten blir kortsluttet.

 

ja....har egentli prøvd dette.

 

men er ingen som har noen eksakte kabler som skal jumpes?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se i skjema, er garantert det som er problemet.. Bare ei ledning du trenger å røre for å fikse dette...

 

har 3 ledninger, ein blå, gul/blå og ein kvit/rød

 

 

jumper dei to blåde, så kan eg kjøre startmotor på sisste hakket på tenningsnøkkelen, som vanlig:)

 

men vill ikke starte, om eg kobler den røde/kvite sammen med dei to blåde, mens eg har på tenning....ja da starter den:)

 

men har testet, og koblet denne rett på innslaget på starteren (50) men da begynte den og starte når eg satte på tenninga..

 

 

veldig frustrerende:S

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje det.. Hadde samme problemet på min når jeg byttet.. Fikk ikke start på bilen etter kassebyttet, på grunn av denne giveren.. Fikk fikset det hos en kar oppe på Kokstad, så var d ut å kjøre igjen ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet fra automat kasse, til m47

 

vill ikke starte etterpå, probleme er jo at det i automatkassen ligger ei "sperre" som jørr at det ikkje går ann og starte i drive osv...

 

 

 

men er det noen som veit kossen, og kor eg skal koble dei ledningene som gikk til girvelgeren skal? for og få til og starte med nøkkelsvitsen...??

 

 

resten er jo ryggelys, bla....

 

 

håper på ett godt svar, skal tross alt på jobb i morra:)

 

Hei...

 

På venstre side i midtkonsollen er det to kotaktstykker, det ene går på ryggelyset det andre på startsperren til automaten.

Det er bare å koble sammen de to ledningene i det ene kontaktstykket, så kan du starte bilen som før.

kobler du sammen på feil kontaktstykke er det bare ryggelyset som kommer på når du setter på tenningen.

Mener det er blå/blågul farge på ledningene, men det er avhengig av årsmodell.

 

Arne

___________________________________

V-40 T4 2001 konebil 960 3,0 1995 bruksbil

C70 T5 1998 sommebil

264 GLE 1977 prosjekt 1970 Amazon prosjekt

264 TE LIMO 1982 under oppussing(langvarig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

På venstre side i midtkonsollen er det to kotaktstykker, det ene går på ryggelyset det andre på startsperren til automaten.

Det er bare å koble sammen de to ledningene i det ene kontaktstykket, så kan du starte bilen som før.

kobler du sammen på feil kontaktstykke er det bare ryggelyset som kommer på når du setter på tenningen.

Mener det er blå/blågul farge på ledningene, men det er avhengig av årsmodell.

 

Arne

 

hei

 

har funner disse to, dette vare det første eg testet ut...da får eg til og tørne på starteren ja, men den vill ikke starte:S

 

akkuratt som om bilen ikke får gnist...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår