Gå til innhold

Funksjoner på digital skriver.

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å kjøre bil med sjåførkort.

og jeg lurer på om noen her inne vet om det er mulig å se hvor mye tid man har igjen av dagen å kjøre?

 

jeg har blitt fortalt at det er viktig å sette den i hvileposisjon så fort man er ute av bilen for å jobbe, dette for å få mest mulig ut av dagen.

 

men hvordan holder man styr på hvor mye tid man har igjen når 'hvile-klokka' til høyre nuller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Volvo står det hvertfall hvor lenge man har kjørt på kjørecomputern. Men du finner dette ut på skriveren også, bare å bla gjennom menyen, og så kommer det opp. Husker ikke helt hva man skulle trykke, kjører som regel med analog skriver, men vi har foreløpig en bil i firmaet med digital skriver.

 

Det er litt skumlere å jukse med sjåførkortene, da er det om å gjøre og ikke bli stoppet :P

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke planer om å jukse med skriveren, men etter noen stopp hvor den har stått i hvile eller arbeid på bilen-modus så glemmer man fort av hvor mye tid man har brukt...finner ikke noe ''tid igjen''-viser...

 

prøve å forske litt på den i morgen...er dritt når man trykker feil og den printeren begynner å skrive..haha. tar evigheter før den er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hviletid når du jobber. Blir du stoppet i kontroll, og setter den på hvile mens de kontrollerer, er helvete løs skal jeg love deg! Er du ute av bilen å kraner eller noe sånt, skal den vel være på skiftenøkkelen????

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hviletid når du jobber. Blir du stoppet i kontroll, og setter den på hvile mens de kontrollerer, er helvete løs skal jeg love deg! Er du ute av bilen å kraner eller noe sånt, skal den vel være på skiftenøkkelen????

 

Ikke hvis du ikke jobber selv. Hvis alt foregår med truck og du bare står å ser på, da jobber du jo ikke. Men står du fem timer og stuer gods, og det blir oppdaget at du egentlig "sover", da er det noe annet. Men jeg har aldri hørt om slike kontroller, og man må jo bli tatt på fersken for at det skal få konsekvenser.

BMW E46 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Vet ikke hvordan det er med andre digitalskrivere, men jeg gliser like godt når jeg passerer 100 km/t og det blinker som faen på skriveren :D Er vel ikke så nøye på senga og skiftenøkkelen har jeg funnet ut nå, har den på senga når lasting/lossing pågår, og når jeg surrer og koser meg.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Jeg har akkurat begynt å kjøre bil med sjåførkort.

og jeg lurer på om noen her inne vet om det er mulig å se hvor mye tid man har igjen av dagen å kjøre?

 

jeg har blitt fortalt at det er viktig å sette den i hvileposisjon så fort man er ute av bilen for å jobbe, dette for å få mest mulig ut av dagen.

 

men hvordan holder man styr på hvor mye tid man har igjen når 'hvile-klokka' til høyre nuller seg ut.

 

Om du går inn på hovedmenyen og tar utskrift av sjåfør så kommer det opp hvor langt du har kjørt totalt.

Veldig kjekt og se da kjøretiden i displayet blir nullet ut etter pause i 45 min.

 

Bilde0163.JPG

 

Legger også ved litt mer info ang. digital fartskriver

 

1.JPG

2.JPG

3_001.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppa på elverum i høst av miljøpolitiet for skive/kort kontroll. Jeg kjørte da container bil og henger, og hadde selvfølgelig hørt at det var ``viktig`` og få på senga med en gang beina var i stigtrinnet. Kontrollanten tok utskrift og sa han syntes jeg hadde vel mye pauser. Fikk rodd det bort da, men fikk beskjed om at det så litt ``penere`` ut med litt annet arbeid også.

 

Men snill og grei kontrollant da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppa på elverum i høst av miljøpolitiet for skive/kort kontroll. Jeg kjørte da container bil og henger, og hadde selvfølgelig hørt at det var ``viktig`` og få på senga med en gang beina var i stigtrinnet. Kontrollanten tok utskrift og sa han syntes jeg hadde vel mye pauser. Fikk rodd det bort da, men fikk beskjed om at det så litt ``penere`` ut med litt annet arbeid også.

 

Men snill og grei kontrollant da ;)

 

Har fått den samme beskjeden selv.

Men ikke noe vits og sette den på seng når du ikke skal lure inn pause.

Annet arbeid går ikke som kjøretid, så man kan fortsatt kjøre 9 timer selv om man har jobbet 4 timer med annet.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår