Gå til innhold

Vellyd i en 95 passat som ikke koster skjorta?

Ranger emnet


_nomad

Anbefalte innlegg

Jeg kjører rundt i en 95 Passat stasjonsvogn for tida, og er ikke videre imponert over det fabrikkmonterte anlegget i den, så jeg har fundert en stund på å gjøre noen utskiftninger. Jeg ønsker meg selvsagt litt trøkk, men kanskje enda viktigere er lydkvalitet. Jeg skal ikke påberope meg noen eksperttittel, men jeg har peiling på hva jeg syns er god lyd. Jeg hører på alt fra black metal til jazz, så utstyret må klare det meste sånn tålig bra:) Som sagt er jeg først og fremst ute etter litt mer vellydende greier enn det fabrikkmonterte, men litt trøkk er jo selvsagt heller ikke å forakte. Har i første omgang bare tenkt på frontsett, men er selvsagt åpen for forslag. Jeg har i utgangspunktet satt et tak på rundt 6000 for hele sulamitten, da jeg ikke akkurat vasser i penger for tida. Er dette realistisk? Det er også et poeng at frontsettet passer i de hullene som allerede er der osv uten alt for store modifiseringer, jeg vet ikke helt hva dimensjonene er på akkurat min bil, men det er det kanksje noen her som vet? Takker for alle gode forslag og råd og vink!

 

mvh,

_nomad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hva du mener med helt anlegg, men jeg tenkte på frontsett pluss forsterker til å drive dette til 6000 ja..

 

Seas Lotus Performance frontsett med en dynabel bf1502 til å drive dette, vil du få en sykt bra lyd, men det kommer på ca 7k + kabler, så sprenger budsjettet ditt noe. Men dette er min anbefaling iallefall.

Ålgård Gatebilklubb

 

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morel Dotech Ovation 6,5" eller 5,25" (alt etter hva du har plass til)

 

drevet av en US Amps XT800.2 2x100 watt RMS

 

dette koster rett under 5000 :)

 

du vil bli veldig fornøyd :)

 

hadde gått for det klovnster nevner her i forhold til pris og kvalitet :) er ikke så mange produsenter som stiller så mange krav til den prisklassen og litt mer.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt forskjellig utfra hvilken utstyrsmodel du har.

 

er det høytalere i døra fremme har du plass til 6"

er det høytalere i dashbordet har du plass til 4"

 

Morel/RE audio er et bra valg men Hertz/Audison er en fullgod erstatter.

 

Alpine Type R og Focal er også gode alternativer på høytalersiden og det burde være mulig å sette opp pakker med tilhørende forsterker og kabler til rundt 5-6k.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du muligheten til 3veis.(6" i dør 3-4" i dash og diskant i a-stolpe eller annen egnet plass)

men husker jeg ikke mye feil er det diskant i dashen når du har høytalere i dørene,er bare å løsne dekslet så ser du det.

 

3veis vil dog fordyre det en del men vil uten tvil gi bedre lydbilde(eller burde gjøre det)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-veis blir nok litt dyrt ja.. Det sitter vel 4" haøyttalere i dash.. Jeg tenkte muligens på å drive dem med spillerens innebygde forsterker via iso-kontaktene da(har drevet både dør- og dash-høyttalere med den til nå, med greit resultat), samtidig som jeg driver frontsett med egen forsterker, er dette å anbefale? litt teit å ha dash-høyttalerne der bare til pynt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter vel 4" haøyttalere i dash.

 

som tidligere nevnt så tror jeg det er diskantene som står der når du har høytalere i døra også,var i allefall det på en slik passat jeg byttet høytalere i(men som sagt det kan variere avhengig av utstyrsmodel)

Jeg ville ikke begynt å rote med noe halvdårlige 4" orginalhøytalere drevet på spilleren i kombinasjon med gode høytalere i dørene på forsterker..ser for meg et dårlig resultat der ja..

 

og når det gjelder valg av utstyr ville jeg prøvd å få noen lyttetester da min smak nødvendigvis ikke mathcer din smak.

 

lykke til

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår