Gå til innhold

t5 race kam og fordeler bak, HJELP

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

noen her osm kjører 7 eller 9 serie med denne kammen, og fordeler bak? jeg får ikke start på bilen igjen etter at jeg bytta. når jeg bytta, bytta jeg og fordeler, kjølrer med hall giver, og den jeg hadde var kontakten ødelagt, så bytta til en frisk en heller. før hade jeg ikke i den svarte plast brikken som låser fordeleren, hadde denne i nå. nå når jeg skulle starte hade jeg fremme tenningslampen for å få tenningen rett igjen. den var selvfølgelig helt utav,(ca60grader etter ödp) og vridde da tenningen på pc'n for å få den til å stemme. når jeg da kom til ca 40grader etter ödp før gnisten forsvant. da fjerneet jeg den plastbrikken, og vridde så hele fordeleren, da kom vi til 20grader+-, så forsvinner gnisten. har hatt av lokket på fordeleren, og det ser ut som rotoren står rett, kamen og veiven står også rett.

 

noen som har en ide om hva som kan være feilen!? begynner å gå øitt tom for ideer.. tenningsrekkefølgen og står selvfølgelig rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører ms gjør du ikke?

 

Har du rpm i mt? Hvis ikke har du et problem med hallgiveren din. Hvilken toppmontert fordeler har hallgiver forresten?

 

Hvis du har rpm i mt så funker ihvertfall hallgiveren, men da må jo timinga være jævli off siden den ikke tenner, har du sjekka at du har gnist på pluggen?

 

Kanskje litt basic dette, så du kanskje veit allerede, men det er jo strengt tatt ikke så komplisert :-)

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører ms ja. har rpm, og jeg serr inni fordeleren at det gnistrer. tenningslampa og blinker jo, så det er liv der. har ikke fysisk sett at det gnistrer i pluggen, men det skal jo ikke skje sånn plutselig uten videre det at den slutter av.. fordeleren er fra 1gen FT motor, som går med lh2.2

 

det jeg funderer litt på, er at når jeg tok av dekselet over reg reima, og veiven står i ödp, så sto kam drevet va 2 tenner feil. null merket på drevet sto rett opp, mot en slags sirkel støpt inn i plastikken, mens det som er null er en strek som tydelig er presset inn i dekselet, som er ca klokken 11, og mer riktig mtp motoren står på skrått. åssen jeg har kommet frem til å sette kammen slik når jeg har bytta første gangen forstår jeg ikke!

men skal skru ut bolten til drevet, og holde et orginalt forran og se at skaleringen og null merket er likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår