Gå til innhold

Kan tyskregistrert bil flyttes i Norge vha. prøveskilt?

Ranger emnet


jakbil

Anbefalte innlegg

Er det mulig å flytte en tyskregistrert bobil fra Bergen til Hønefoss på prøveskilt av en nordmann?

 

Grunnen for mitt spørsmål er følgende:

Som bosatt på Kypros kjøpte jeg i 2006 en ny bobil av typen Possl FOR 6, av typen Fiat Ducato 2,8 l automatikk med alt tenkelig ekstrautstyr. Bobilen oppfylte våre forventninger på alle måter, bortsett fra passasjersetet som er for høyt for kona. Det er en så vesentlig mangel at vi har bestemt oss for å selge etter å ha "prøvekjørt" den i kun 7000km. Men tiden for salg på denne tiden av året er ikke det beste. Derfor håper vi på å få den fraktet fra Bergen til Hønefoss (der vi kan låne en god/stor garasje for vinteropphold.

 

Som bosatt i utlandet har vi lov til å kjøre den tyskregistrerte bobilen i Norge, men kan flyttet av noen ander på norske prøveskilt - uten å måtte reise til Norge fra middelhavsområdet for å flytte den selv?

 

Er det noen kan si noe om hvordan jeg skal få flyttet bobilen, tar jeg gjerne også mot tips telefoner på 0035799148043.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Jeg fikk i mellomtiden også svar fra Statens Vegvesen om at prøveskilt for flytting kunne kjøpes ved å oppgi understellsnummeret. Jeg fikk sønnen min til å flytte bobilen fra Bergen, men han tok han til Stavanger der han bor. Han mente at bobilen lettere ville kunne selges der til våren.

 

Som takk forhjelpen kan jeg fortelle at jeg bor i utlandet og har gi dere følgende info om Europas ferie- og skatteparadis:

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=290036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår