noculator Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php?photo=4583 Denne taunusen kjøpte jeg i slutten av september 07, den har en klassiskt senkning ved kappede fjærer, på demperne som fulgte bilen da den var ny virker det som. den ser ut som en dass inni. den har vistnok en 2 liter fra en 84 granada og jeg vil tro den har tilhørende girkasse. bakakslingen er orginal og et jeg tror den var en 1300. litt kjapp aks, men forferdelig turtall når i 100, for å ikke snakke om 120 kmt. i tillegg bråker den noe helt forferdelig, da det sitter ei potte sist på anlegget som ser ut som en trompet. sikkert 5 eller 6 tommer stor. det er litt rust fra midten av frontskjermene og bak samt ned bak på skjermene. rusten har lagt seg i mellom skjermen og karosseriet, der skjermen er festet. jeg leter for tiden etter et sted å skru på Ås eller omegn, men det har vist seg å være vanskelig. det er ikke tilfeldigvis noen som vet om et sted??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shellvis Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Grattis med ny bil og takk for prøvetur,, kan bekrefte at det bråker :) Siter 1983 Golf GTI 1986 Scirocco GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noculator Skrevet November 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Da har jeg fått bilen inn i en varm garasje. driver nå å leter litt etter verkstedmanualer til min gyldne taunus. ps noen som vet hva slags motor jeg har? det er vistnok en 2.0l fra en 84 granada, vil det si at det er en sohc? den har ikke så veldig bredt toppdeksel, tviler på at det er plass til 2 kammer under der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Powered By Ford Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Hvis du bare ser 1 stk. kamhjul ut av toppdekselet så er det nok en helt normal SOCH Pinto maskin. Samme som er i Sierra. Kul bil! Stå på! Siter Taunus Coupe 72' (Prosjekt) Ford Taunus GXL 73' Ford 17m 70' Ford Mondeo Stv. Ghia 97' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Hvordan går det med gamlebilen min? Hva slags planer har du? Sleng ut noen bilder underveis da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg