Gå til innhold

Kjøp av Toyota corolla GT (AE86)

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver så smått og ser etter ny bil nå, og har finni ut at jeg skal ha meg en corolla gt :D

 

Problemet er vell å finne en her i norge som er til salgs så jeg begynner så smått å vurdere å stikke litt lenger nedover og finne bil vist jeg ikke finner noen her i norge. (Vist noen her vet om en til salgs, ikke nøl med å si ifra)

 

Der stopper det for meg!

Jeg har aldri sett på bil i utenlandet før så jeg kjenner ikke til så mange nettsider med bilannonser utenom de i norge. Så er det noen som har noen gode sider? Untatt mobile.de

(Danske, svenske, tyske og engelske sider er velkomne)

 

har også vurdet å ta kontakt med lokal toyotaforhandler og kanskje japan auto å høre litt med dem om import av denne bilen

 

Hvor mye jeg vil legge i dette her? aner ikke enda. Hvor mye kan jeg regne med å måtte betale for å få kjøpt den og få den inn i norge med hvite skilter?

 

Litt hva jeg er ute etter

  • Venstreratta er det eneste kravet mitt, untatt at den må være i god stand da.
     
  • Har også mest lyst på coupen, MEN der er jeg ikke så altfor kresen, bilen er rå selvom den ikke er coupe
     
  • vippelykter eller vanlige = ett fett

 

 

På forhånd takk for all hjelp og usaklige komentarer kan du gi til noen andre

 

/Hansien

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til USA og sleng 30000 i bordet for denne kjerra.

http://forums.club4ag.com/zerothread?id=13150

Så bruker du max 20000 for å få den shippa i container.

Resten av pengene bruker du på å krangle med biltilsynet

 

virker som om det kan være en god deal å kjøpe bil i utendlandet

 

Du drar feks til usa, slenger 30-35k i bilen 20k for å få den inn til landet og 30-40k i avgifter.. da har du kun brukt 90-95k

VIST regnestykket mitt ikke er helt feil da :P

 

Foresten! Takk for den sia ;)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til USA og sleng 30000 i bordet for denne kjerra.

http://forums.club4ag.com/zerothread?id=13150

Så bruker du max 20000 for å få den shippa i container.

Resten av pengene bruker du på å krangle med biltilsynet

 

Shipping er på $1700 og da er fraktavgifter inkludert.

DvS 20,000 er litt oppskryt.

Nye lover nede i visse stater i USA som har hevet utslippgrensen slik at de ikke kan ha så mange av de gamle klassikerene mer, derfor kan vi i Norden bli så heldige å gjøre noen kupp i USA nå.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shipping er på $1700 og da er fraktavgifter inkludert.

DvS 20,000 er litt oppskryt.

Nye lover nede i visse stater i USA som har hevet utslippgrensen slik at de ikke kan ha så mange av de gamle klassikerene mer, derfor kan vi i Norden bli så heldige å gjøre noen kupp i USA nå.

 

Hadde container over for tre år siden, da kostet det rett i underkant av 20000 (via norsk transportselskap, OK Shipping tror jeg det var, Kristiansand til Washington DC) for 20fots container med 4ukers levering. Var ikke klar over at det er blitt såpass billig siden da, bare å kjøre på til den prisen!

 

Om du tilfeldigvis sitter på link til et selskap som gjør det for den prisen gjør det ingenting om du poster den :D

 

 

 

regna meg fram til 20-30 på toll.no.

med sånn ca info da

 

Må huske å sette kjøpeprisen til rundt 10.000 på kvitteringa du sender tollvesenet, når du skal ta den inn er det fremdeles en corolla gt på pairet, og listeprisen på dem er ikke akkurat høy :angelsmili:

Medregnet frakt på 3000 kroner så kommer engangsavgift på 20 288,00 for den bilen. (965kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår