Gå til innhold

Ikke gnist volvo 240

Ranger emnet


Odin

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper noen kan gi meg noen råd!

Jeg har en 90 mod volvo 240 gl stv, og jeg får ikke gnist på pluggene. Var utte å kjørt, og plutserlig var det som om den døde i et nano sekund, Etter å ha stått i et par timer så ville den ikke starte, og det var såvidt at jeg fikk dytta den igang igjen, og når jeg kjørte da så trua den med å dø flere ganger, Dagen etterpå skulle jeg starte den igjen og da ville den ikke, motorern går rundt men tenner ikke. prøvde å dytte den igang igjen men nå gikk det ikke. Det er masse bensin på den og bensin pumpa virker. Rotoren går rundt, så da er det vel ikke reg remma, Jeg har gått over jordingspunktene.

Jeg har bytta:

Plugger

Pluggledninger

Fordelerlokk

Rotor

Coil

Motorstyring

Er det noen her inne som har erfaring eller som har vært borti noe sånnt? Og som har peil på hvor jeg skal begynne å feilsøke eller andre tips?

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tenningshjernen som er gåen? Prøvd å bytta den?

 

Evt ledningsbrudd/gåen sikring noen plasser?

 

Sikringene har jeg sjekka. Er hele.

 

Tenningshjernen har jeg ikke sett på. Er det den som sitter inni bilen på passasjer siden, ved bensinpume releet?

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svinghjulsføleren?

 

Titta nå og så at ledningen som går ner i svinghjulsføleren, der er gummien rundt ledningen ræva, ser faktisk metalet inni ledningen. Regner med at det kansje er en del av problemet?

Hva ligger en svinghjulsføler på i pris a tru?

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halgiver kan ryke.. skjeldent,men de gjør det.. da vil det jo ikke bli gnist der..

 

Ok. Har bestilt svinghjulføler i dag på volvo, De hadde faktisk ikk hos Mekonomen eller Bilxtra, Får prøve å bytte den selvom det ser helt jævlig ut å bytte! :)

1967 Volvo duett P210

1990 Volvo 240 gl stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår