Odin Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hei. Håper noen kan gi meg noen råd! Jeg har en 90 mod volvo 240 gl stv, og jeg får ikke gnist på pluggene. Var utte å kjørt, og plutserlig var det som om den døde i et nano sekund, Etter å ha stått i et par timer så ville den ikke starte, og det var såvidt at jeg fikk dytta den igang igjen, og når jeg kjørte da så trua den med å dø flere ganger, Dagen etterpå skulle jeg starte den igjen og da ville den ikke, motorern går rundt men tenner ikke. prøvde å dytte den igang igjen men nå gikk det ikke. Det er masse bensin på den og bensin pumpa virker. Rotoren går rundt, så da er det vel ikke reg remma, Jeg har gått over jordingspunktene. Jeg har bytta: Plugger Pluggledninger Fordelerlokk Rotor Coil Motorstyring Er det noen her inne som har erfaring eller som har vært borti noe sånnt? Og som har peil på hvor jeg skal begynne å feilsøke eller andre tips? Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hvilken motor har du? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hvilken motor har du? Glemte å skrive det! Det er en b230F Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Er ikke tenningshjernen som er gåen? Prøvd å bytta den? Evt ledningsbrudd/gåen sikring noen plasser? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Er ikke tenningshjernen som er gåen? Prøvd å bytta den? Evt ledningsbrudd/gåen sikring noen plasser? Sikringene har jeg sjekka. Er hele. Tenningshjernen har jeg ikke sett på. Er det den som sitter inni bilen på passasjer siden, ved bensinpume releet? Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Er nok den som sitter der ja. Mener den skal stå på høyre side på passasjerplassen en plass.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Er nok den som sitter der ja. Mener den skal stå på høyre side på passasjerplassen en plass.. Tusen takk, får prøve meg litt på den! Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john erik Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hei har du prøvd å bytte tenningsmodulen? den sitter på venstre forskjerm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hei har du prøvd å bytte tenningsmodulen? den sitter på venstre forskjerm. Ja det har jeg gjort, men det er ikke noe gnist eller tegn til liv! Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hva med svinghjulsføleren? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hva med svinghjulsføleren? Titta nå og så at ledningen som går ner i svinghjulsføleren, der er gummien rundt ledningen ræva, ser faktisk metalet inni ledningen. Regner med at det kansje er en del av problemet? Hva ligger en svinghjulsføler på i pris a tru? Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 halgiver kan ryke.. skjeldent,men de gjør det.. da vil det jo ikke bli gnist der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odin Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 halgiver kan ryke.. skjeldent,men de gjør det.. da vil det jo ikke bli gnist der.. Ok. Har bestilt svinghjulføler i dag på volvo, De hadde faktisk ikk hos Mekonomen eller Bilxtra, Får prøve å bytte den selvom det ser helt jævlig ut å bytte! :) Siter 1967 Volvo duett P210 1990 Volvo 240 gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Nå er det bare å bestille siste reise for bilen, frykter jeg: Og så er det bare å slippe den oppi pressa: Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Så positiv du var da buskmann. Uansett hva som er feilen på bilen din Odin, så er det bare en bagatell, som er rask å fikse straks du har funnet ut av det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.