Gå til innhold

Hva må jeg ha hvis jeg skal bruke 2 forsterkere?

Ranger emnet

benbeni

Anbefalte innlegg

jeg ville kjørt begge forsterkerene på samme strømkabel ("del" den opp i bagasjerommet), bare å ha strømkabel som er passelig feit så går det bra. Så trenger du 2 Y-splitter og rca kabler fra disse og inn til forsterkerene. samme prinsipp på stryrestrøm som powerstrøm. "Del" den opp å kjør inn på begge forsterkerene. så er det selvfølgelig viktig med gode jordingspunkter hvis ikke så blir det "morsom" lyd :)

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville kjørt begge forsterkerene på samme strømkabel ("del" den opp i bagasjerommet), bare å ha strømkabel som er passelig feit så går det bra. Så trenger du 2 Y-splitter og rca kabler fra disse og inn til forsterkerene. samme prinsipp på stryrestrøm som powerstrøm. "Del" den opp å kjør inn på begge forsterkerene. så er det selvfølgelig viktig med gode jordingspunkter hvis ikke så blir det "morsom" lyd :)

Ok. Men det jeg har kjøpt og har nå da, det er 2 sett av dette: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=542&iItemId=98989

Men jeg skjønner ikke helt åssen jeg skal bruke de y-splittene.. Hva skal inn på de? Hehe

Kunne ikke lagd en grov tegning på paint så jeg ser det lism? Hadde vært flott ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobl deg inn på "input front" og "input rear"

"Pass-thru" går til bassforsterkeren din

Så de 2 inngangene som kommer til å være på den spilleren er Front og Rear, og så skal jeg koble en ny RCA ledning fra pass-thru til Forsterker 2 (bass)?

Men jeg må ha REM, GND og strøm fordi? Blir bare en "ren" RCA kabel som går fra den til bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om den forsterkeren som skal drive høyttalere er 4 kanalers og du skal bruke alle kanalene så trenger du y splitter alikevel :-)

Da putter du y-splittene i selve forsterkeren, på front og rear, så putter du kabel fra spilleren i andre enden.

asf.jpg

Ok. Så det er ikke mulig å bruke den passthru altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Men har kobla på bare front høyttalerene og suben nå.

Funker greit.

Men det er veldig sånn suselyd og litt skurring.. Hører det jo ikk når det er på lyd, men når den er lav eller ikke har på lyd så hører jeg det veldig godt.

Har prøvd en annen spiller, men samme der.. Noen som kan tenke seg årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider