karlim Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har en 1,6l -99 Focus som jeg byttet starter på for en ukes tid siden da den gamle hang og lagde en skrapelyd ved start. Når jeg fikk bilen igjen fra verkstedet var alt bra og motoren startet med en gang jeg vrei om nøkkelen. Men her om dagen da jeg skulle avgårde vrei jeg om nøkkelen og jeg hørte starteren dra igang, men så tok den en liten pause, 1 sekund kanskje, alt ble mørkt, også kom den igjen og motoren startet. Merkelig nok ble da triptelleren nullet ut! Dette har skjedd en del ganger nå, og bilen har blitt tungstartet, altså at jeg må holde nøkkel vridd en stund før den kommer igjen. Bilen skal tilbake til verkstedet på fredag, men har noen en ide om hva det kan komme av ? Dynamo, batteri, rele, sikringer, enda en dårlig starter ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Du kan jo sjekke batteriet, (nok væske) og lade det opp viss du har muligheit. Har batteriet vært på bilen sia den var ny, er det vel antagligt på tide å bytte snart uansett. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlim Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Batteriet var nytt i januar når jeg kjøpte bilen, men skal sjekke det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 mulighet for at batteripolene er løs kanskje? at de på verkstedet har hatt de av, mulig dårlig jording etc. Eller ta ut feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg