_-SleggeMekk-_ Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har en elektromotive sprut liganes. Følger med programvare, lambda, og triggersensor. Er bare å bruke originalt ledningsnett og skjøte kabler. Sprutet er mappa til en Cosworth så må nok mappes om men kan bruke originale sensorer og dyser og hele driten på 240. Motronic ledningsnett ønskes kjøpt! Trenger ikke det som er på motoren, bare det som kommer etter kontaktene. Ring, send sms eller PM! 93293545 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasd Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har hørt man kan få datasprut får rundt 3000kr. Synes det er rimelig. Men har ikke prøvd datasprut selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 hvorfor mener dere det blir så ustabilt?... vet mange sier det men kan dere statfeste at det blir ustabilt?.. lurt å kjøre med breibåndslamda så du er sikker på at du har nok suppe til en hver tid:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har hørt man kan få datasprut får rundt 3000kr. Synes det er rimelig. Men har ikke prøvd datasprut selv. Datasprut er rett og slett gøy :) når det funker ;) Det jeg liker nesten aller best er at man kan peke akkurat på hva som er galt, bare ved å se kjapt over. Men du kan få ferdig MS for 3000kr, men for å ha mulighet for å mappe noe som er brukbart å kjøre med, så må man også ha en bredbåndslambda. Og med controller (funker ikke uten) så koster disse 2000kr.. Og da nærmer man seg fort andre priser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Datasprut er rett og slett gøy :) når det funker ;) Det jeg liker nesten aller best er at man kan peke akkurat på hva som er galt, bare ved å se kjapt over. Men du kan få ferdig MS for 3000kr, men for å ha mulighet for å mappe noe som er brukbart å kjøre med, så må man også ha en bredbåndslambda. Og med controller (funker ikke uten) så koster disse 2000kr.. Og da nærmer man seg fort andre priser. Tja... må jo uansett merke sprut ha bredbåndslamda... Så den prisen kommer jo i tillegg til alle typer! :D Fått liv i msen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 gidde nåken å nevna ett "rimeligt" sprut eller? har liksom...null peiling:P Megasquirt er nok det rimeligste du får. Og er stabilt og pålitelig! Har egentlig ikke noen betenkeligheter med å bruke dette på en godt påkostet motor! Sålenge det er satt sammen riktig og justert rett! Har faktisk hatt mere feil på de dyrere sprutene jeg selv har hatt, en med min egen megasquirt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 VEMS har innebygd bredbåndskontroller, så du trenger kun sonden til 600 kr (Bosch LSU4). http://www.vems.hu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hvordan er disse sprutene å bruke på en sugemotor? Det må jo bli et mye simplerre system, tenkte da på med 4ports separert spjeldhus. Da har man jo ingen luftmengdemåler og slikt. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 jess så ette kossen eg har sjønt, så er det Megasquirt som er, "rimelig" og funker som bare faen? bredbåndslambda driter eg i , trenge ikkje det i sprute...kjører innovative bredbåndslambda eg:)(A) noen som vill anbefale meg ett spessielt oppsett? evt. link til leverandør osv? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 jess så ette kossen eg har sjønt, så er det Megasquirt som er, "rimelig" og funker som bare faen? bredbåndslambda driter eg i , trenge ikkje det i sprute...kjører innovative bredbåndslambda eg:)(A) noen som vill anbefale meg ett spessielt oppsett? evt. link til leverandør osv? Min beste erfaring er sett fra DIYAUTOTUNE. rask levering og god service! Garantert best kvalitet på byggesett også! MS2 er etter min mening det beste å bruke på volvo! Men fins sikkert flere meneinger der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Jeg anbefaler extraefi.co.uk så får du med tenningsbiten samt bedre hardware enn f.eks DIYAutotune selger. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Men er det ingen som har erfaring med dette på sugemotorer? Kan noen av disse "billig sprutene" brukes eller må man opp i 30000++kr klassen på sugemotorer? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Men er det ingen som har erfaring med dette på sugemotorer?Kan noen av disse "billig sprutene" brukes eller må man opp i 30000++kr klassen på sugemotorer? Hvorfor skal det være noe som helst prolem å bruke det på en sugemotor? Fungerer det på en turbomotor så fungerer det nok på sugemotor også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Megasquirt er simpelt på volvo. jeg og en kompis monterte det på hans bil me lh 2.4 nett. starta på første forsøk :) nm-performance mappa bilen og den funka meget bra. enda bedre når vi fikk k-kam og fikk lodda inn dysemotstand (pga lavohms dyser). bensin er relativt enkel og mappe men er verre med tenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hvorfor skal det være noe som helst prolem å bruke det på en sugemotor? Fungerer det på en turbomotor så fungerer det nok på sugemotor også! Det var det jeg lurte på da. Men ingen som veit noe mere enn at det "fungerer sikkert"? ingen som har prøvd? Kanskje dumme spørsmål men har lite peiling på sprut så derfor jeg spør. Men hvilken sprut er det som også styrer tenning da? Må vel lønne seg å gå for et med det...? Får man jo i tilegg fordeler som en mjuk turtallsperre i steden for at det skal brå-butte, justert fortenning og separate coiler, eller er det helt feil tenkt? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg