todleif Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Grombilen min har fått ein ekstra putrelyd når turboen lader for fullt. Tenkte først at det antagligt var ein slange o.l. som skapte problemer, men det kan godt hende det er andre ting. Det virker som putrelyden kommer ifra høgre sida og der er potta. (men ikkje lett å bestemme retningen!) Tok ein liten testtur idag, og den lader nokre ganger 0,85bar og andre ganger 0,9bar. Skal lade 0,9 bar, men pleier ikkje å glana på måleren, so eg veit ikkje om trykket har gått litt ned. (har som oftast nok med vegen og turtelleren på denne bilen!) Ellers går motoren som ei klokka og draget er fortsatt der! Tips og forslag mottas med takk Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Liten eksoslekkasje... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Ja, eg har tenkt at det er kan væra eksoslekkasje, men når turboen ikkje lader høyrer eg ingenting til det. Skal prøva å sjekke dette. Kan det væra både før og etter turboen? Har forresten eit race-anlegg og sia isolasjonen til motorrom mangler ilag med baksetene, so høyrer eg veldigt godt motorlyden! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Grunnen til at du ikke hører det uten ladetrykk er fordi trykket i manifolden er betraktlig høyere med ladetrykk... ergo lekker det mye mer under trykk,og kanskje knapt nok i det hele tatt uten pådrag. Og hvis det er Porschen i signaturen din,så har de ofte godt med baktrykk...hvilket gir enda mer trykk i manifolden. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Takker for svar! :) Det er Porschen det gjelder. Drømmebilen vart innkjøpt i vår og eg har køyrt 10 000km uten problemer! Vart litt nærvøs når eg fekk denne ulyden, men det er nok stor sansynligheit for at det er lekkasje i eksosanlegget. Skal prøve å finne ut kor det lekker imorgen. Kan stramme/sjekke alle tilkoblinger, men det er ganske trangt i motorrommet på desse bilane! Viss eg ikkje finner feilen, eller at det er for trangt å komme til, tar eg ein tidlig service på Autotuning neste år. (har allerede begynt å spare penger, er jo ikkje ein billig bil å ta service på!) Ps: Turboed1, sykkelen din går vel inn i heite h......... fort! Eg har hatt r- sykler i dei siste 7 åra. Den siste var ein 00 R1, og den var jo akkurat ikkje treig! (137hk og 103nm på hjulet) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Ps: Turboed1, sykkelen din går vel inn i heite h......... fort!Eg har hatt r- sykler i dei siste 7 åra. Den siste var ein 00 R1, og den var jo akkurat ikkje treig! (137hk og 103nm på hjulet) Tja. Jeg har tømt fjerde gir,hvilket er utregnede 307 km/t v/10900 rpm...ikke hatt nok plass til femte,som henger med til 365km/t v/10900.. Men det skal da sies at den løfter på fjerde med den giringa,ved såder 200-210 km/t...så jeg tror nok den tømmer girene. :) Lettkjørt og fin,faktisk...brukte bare et tiår på å få den sånn...kjørbarheten er alltid det vanskeligste på sykler... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Tja. Jeg har tømt fjerde gir,hvilket er utregnede 307 km/t v/10900 rpm...ikke hatt nok plass til femte,som henger med til 365km/t v/10900.. Men det skal da sies at den løfter på fjerde med den giringa,ved såder 200-210 km/t...så jeg tror nok den tømmer girene. :) Lettkjørt og fin,faktisk...brukte bare et tiår på å få den sånn...kjørbarheten er alltid det vanskeligste på sykler... Du har ikke en tråd om den sykkelen din et sted? Eller noen andre prosjekt du har eller har vært med på. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Du har ikke en tråd om den sykkelen din et sted? Eller noen andre prosjekt du har eller har vært med på. Nei,dette er jo BILforumet... har noen prosjekter,men ingen det skrives om... de går trått,siden jeg har såpass mye å gjøre med andres ting og tang... Har en finger med i endel prosjekter som andre står for. :) Har også fått konstatert 2 nerver i klem i høyrearmen,som har gjort at jeg ikke har fått jobbet så aktivt at det har gjort noe de siste to årene...men de skal nå (ENDELIG!) fikses...:happyhappy: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.