Gå til innhold

Fake tattoo?

Ranger emnet


V394rd

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å, ikke tenk og ta en slik "black henna" tattis. Ser kanskje greit ut men de inneholder mange stoffer som kan gi deg stygge allergier.. Ble tatt mye opp i media for ikke så lenge siden.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 års tatovering hvordan fungerer det? Hvor kan man få tak i det? Er ikke så veldig keen på real tattoo, hvis jeg angrer så er det jo bare en fake tattoo ;) Hvis jeg blir fornøyd, det ser pent ut osv. så tar jeg en ordentlig tatovering ;)

 

Enten gjør det skikkelig eller ikke gjør det i det hele tatt.

Er du ikke klar for å forplikte deg til det motivet du vil ha så er du ikke klar for det.

Enkelt og greit.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan til en viss grad forstå tankegangen med at folk ønsker å "prøve" ut det å ha en tattoo.. Men bruk heller ett år eller to på å finne ut hvilket motiv som er ønskelig å bli helt sikker på om du vil ha en tattoo

 

Slenger meg med på det folk sier om at det er lurt å ta en skjult plass til å begynne med, man får MYE uønsket oppmerksomhet når man har synlige tatts.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En midlertidig tatto blir stygg! dama mi hadde en sånn før hun dekte over med en annen ekte tatto. Kan ikke anbefale noen å ta det. det går ikke vekk, og tattoen blir stygg etter hvert.

 

skal du ta en tatto, tenk lenge og vel før du velger en tatto som faktisk betyr noe for deg. hvis ikke kan jeg nesten garantere deg at du blir lei av tattoen.

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er også viktig å tenke med en tattoo er at det er mulighet for å dekke denne med et vanlig klesplagg,da t-sjorte. I mange yrker i dag er det ikke lov til å ha tattoo som vises i arbeidsuniformen, litt kjipt når man skal søke jobb, og man ikke får lov til å jobbe som det man vil pga. "dumskap" x antall år tidligere.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel er slike jobber innenfor kunderservice, f.eks. butikk, bank, forsikring, bensinstasjon etc.

 

På den ene jobben min så bryr de seg ikke, men dete r fordi det er en fabrikk som lager papp og man driver ikke med kundeservice. Men den andre jobben er en butikk, og der har man ikke lov å ha percing, eller noe annet. De begynte å klage på skjegget mitt, men da sa jeg da slutter jeg heller, og da godtok de det. (rare folk)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel er slike jobber innenfor kunderservice, f.eks. butikk, bank, forsikring, bensinstasjon etc.

 

På den ene jobben min så bryr de seg ikke, men dete r fordi det er en fabrikk som lager papp og man driver ikke med kundeservice. Men den andre jobben er en butikk, og der har man ikke lov å ha percing, eller noe annet. De begynte å klage på skjegget mitt, men da sa jeg da slutter jeg heller, og da godtok de det. (rare folk)

 

Jobber selv i kundeservice(butikk) og har aldri fått noe på tatoveringer. Men piercing står det i kontrakta at ikke er så gunstig

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har "endel" tattoveringer, men alle dekkes til omn jeg har på meg en t-skjorte, til og med når jeg har på en t-skjorte med avrevne ermer.

 

men det dere sier om at bedrifter legger ned forbud om tattoveringer stemmer ikke, de kan ikke nekte deg som person å ta en tattovering på en synlig plass. men...

 

mange bedrifter luker ut de som har synlige piercinger og tattoveringer i første runde med intervuer.

 

har selv hatt en sjef som hadde 3/4 tatto på begge armene, dette var et serviceyrke der vi var i kontakt med kunden hele tiden, og han dekket alltid over sine tattoveringer.

 

det er sykt, men sånn er verden. folk dømmer deg for dine hobbyer og kunst. heldigvis begynner mange flere å "godta" tattoveringer og piercinger som en kunst og ikke bare skriblerier og hull lengre.

 

jeg for min del kommer aldri til å tattovere meg slik at det ikke kan dekkes med bukse og t-skjorte.

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hva er aldersgrensen for å få en tattoo i Norge? I usa så er det 18.

 

Det er visstnok fri aldersgrense, men de fleste tatoveringsstudio har en interngrense på 18 år. Dette gjelder i de aller aller fleste studio i norge, selv om foreldre sier det er ok når ungen er 16.

 

Om short time tattoo

 

En kan alltids finne tatoveringer som varer for kort tid. Henna er ganske populært. Om en skal ta slike som varer i eks 3 - 5 år så er dette IKKE å anbefale.

De fleste som tar slike opplever at tatoveringen etter kort tid mister farge og blir blass og ujevn. Etter 3 år så er de ikke helt borte, de forsvinner aldri helt, men blir nesten usynlig.

Dette er fori at unger vanlig tatovering så føres nålen ned i lærhuden (midterste av 3 hudlag) og legger igjen blekket der. I slike "short time tattoos" så skal blekket bare være i overhuden (epidermis). Det er snakk om forskjell på under en millimeter. En tatovør kan være SINNSYKT stødig på hånden, men når det kommer til forskjeller på under en millimeter så nei..

 

Blekket i short time tattoos er nok et som fjernes etterhvert, men det blir sjeldent eller aldri helt bra igjen:)

 

Jeg vil anbefale Henna.. Du kan google litt på det, så får du nok mye informasjon.

Om du skal tatovere deg skikkelig så bare tenk GODT igjennom hva du gjør:P

 

Hilsen nytatovert hudpleierjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår