Gå til innhold

Fake tattoo?

Ranger emnet


V394rd

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter min mening, så finns det ikke noe annet enn ekte tattoos...

Skal man gjøre det skal det gjøres skikkelig. :)

Du kan jo kjøpe sånn tyggis med sånn "vanntattoos" i pakken. :P

De varer jo en dag elns.

Nei. Stikk å få deg en skikkelig tattoo som ingen annen har. Tegn selv, eller få tattooerern til å tegne en for deg. (Da pleier det som regel å bli skikkelig fett! De elsker å få være kreative. De hater pantere og tribals osv...)

Jeg har 5 selv, og skal ta hele ryggen og halve brystet før sommeren. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna tatoveringer er jo de typiske "sydentatoveringene" alle går rundt med, bla. i hellas. De males på med en hard pensel eller pinne.

 

Det finnes også såkalte 7årstatoveringer som kune har falmet ganske grundig etter 7 år - Ikke forsvunnet.

 

De fleste seriøse tatoveringsstedene tatoverer ikke folk under 18år, selv med brev hjemmefra.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna tatoveringer er jo de typiske "sydentatoveringene" alle går rundt med, bla. i hellas. De males på med en hard pensel eller pinne.

 

Det finnes også såkalte 7årstatoveringer som kune har falmet ganske grundig etter 7 år - Ikke forsvunnet.

 

De fleste seriøse tatoveringsstedene tatoverer ikke folk under 18år, selv med brev hjemmefra.

 

 

7 års tatovering hvordan fungerer det? Hvor kan man få tak i det? Er ikke så veldig keen på real tattoo, hvis jeg angrer så er det jo bare en fake tattoo ;) Hvis jeg blir fornøyd, det ser pent ut osv. så tar jeg en ordentlig tatovering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med følge av foresatte kan du være 16...

 

Det er da ingen automatikk i at du kan være 16 med følge av foreldre.

 

Er helt og holdent opp til TattooStudioet.

 

Så vidt meg bekjent er det ingenting i Norsk lov som sier noe om aldersgrense på hverken tattoos eller piercings i det hele tatt, mer en norm der seriøse studioer praktiserer 18 årsgrense ved Tattoo, og da 18 år uten unntak.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 års tatovering hvordan fungerer det? Hvor kan man få tak i det? Er ikke så veldig keen på real tattoo, hvis jeg angrer så er det jo bare en fake tattoo ;) Hvis jeg blir fornøyd, det ser pent ut osv. så tar jeg en ordentlig tatovering ;)

 

Tingen er vel at 7års tatts ikke fungerer ettersom de bare falmer men ikke forsvinner helt

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra denne tråden på diskusjon.no

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=103194&hl=

 

Midlertidige tatoveringer

 

Mange spør om midlertidige tatoveringer, både her på Blink, og på de forskjellige studioene. Generelt sett kan man si at en midlertidig tatovering ikke eksisterer.

 

Første varselstegn: levetiden på disse "tatoveringene" er alt fra ett til ti år. Ingen konkret levetid, med andre ord, og stort sett bare basert på vill gjetning fra "tatovørens" side.

 

Andre varselstegn: hudpleierne selv sier at blekket bare skal gå ned i første hudlag, og vil forsvinne etterhvert. Om man ignorerer det faktum av at de ikke har snøring (overhuden byttes ut rundt hver måned, eller ved skade), har man andre problemer å ta hensyn til. Om overhuden liksom skulle være permanent, vil nålene gå ned i det andre hudlaget (som i virkeligheten ikke byttes ut). Absolutt ingen ingen har så god kontroll på hvor dypt en nål går. Blekket vil gå ned i det andre hudlaget, og der sitter det.

 

Den vil heller ikke på magisk vis *poff*-forsvinne etter, la oss si, tre år. Enkelte farger vil falme raskere enn andre, så selv om den kan se middelmådig ut (i beste fall) i et års tid, vil den etter det se helt patetisk dårlig ut.

 

For å forklare det helt teknisk: for at en midlertidig tatovering i teorien skulle ha fungert, må den plasseres i overhuden. Den vil da falle av når dette hudlaget skiftes ut (vanligvis hver måned), og i og med at huden er skadet, vil det i praksis skjer når skorpen faller av. Man har altså tatoveringen i en uke eller så.

 

Disse skjønnhets-salongene som tilbyr dette, kan ikke akkurat skilte med allverdens erfaring. De har gjerne tatt et kurs for å streke opp lepper og øyenbryn, men det er alt. Du har et begrenset antall motiv å velge mellom, som alle blir rispet inn uten et snev av kunstnerisk frihet.

 

OG, hvis ikke det skulle være nok.. disse små blekkflekkene koster gjerne tredobbelt av hva en skikkelig tatovering ville kostet, en som du ikke trengte å dekke over med noe annet når de 2/5/7/10 (take your pick) årene har gått og blekket fremdeles var der.

 

Blir tanken for en permanent tatovering for mye for deg, finnes det Donald-blader og tyggispakker hvor det følger med midlertidige "tatoveringer". Om du fremdeles skulle finne på å ta en slik tatovering, kommer Ddomina med følgende råd: utarbeid en kontrakt, hvor "tatovøren" stilles ansvarlig når tatoveringen ikke forsvinner. Da står man iallefall økonomisk fritt når flekkene skal fjernes med laser eller dekkes over med en skikkelig tatovering.

 

Bilder av "midlertidige" tatoveringer, alle er lenge over utløpsdato.

 

http://blink.dagbladet.no/community/files/...n/HPIM1274s.jpg ("7-års" på det åttende året)

 

http://blink.dagbladet.no/community/files/.../craptattoo.jpg

 

http://blink.dagbladet.no/community/files/...idlertidig2.jpg

 

http://blink.dagbladet.no/community/files/...idlertidig1.jpg

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår