Gå til innhold

HVa feiler det motoren/bilen min?

Ranger emnet


AndreasK

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk plutselig noe merkelig rykking og risting ved gasspådrag idag. Merkes kun når jeg trykker gasspedalen godt inn og når jeg gir på i oppover bakker.

 

Bilen rister fælt og dette er veldig irriterende. Noen som har noen tanker om hva det kan være?

 

Bilen er en Galant 94 mod 1.8 SOCH

 

Tusen takk for svar!

 

Mvh AndreasK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk plutselig noe merkelig rykking og risting ved gasspådrag idag. Merkes kun når jeg trykker gasspedalen godt inn og når jeg gir på i oppover bakker.

 

Bilen rister fælt og dette er veldig irriterende. Noen som har noen tanker om hva det kan være?

 

Bilen er en Galant 94 mod 1.8 SOCH

 

Tusen takk for svar!

 

Mvh AndreasK

 

Bakker den som den skal?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om motoren er daukjørt. Hold den på turtallssperra et minutt eller to, så tenker jeg bilen blir som ny.

 

Dumt spørsmål, men kan den ha blitt sånn fordi jeg ikke kjører den hardt nok?

 

Takk for tipset iallefall, kjørte den ganske hardt nå og det ser ut som jeg er kvitt det.

 

 

stått lenge? vært stått ute i ragnværet?

 

min første tanke var kondens i bensinen.

 

Den sto i 15 min. Var knallvær idag. Mulig du har rett om kondensen, skal fylle på litt kondensfjerner på neste fylling

 

 

Bakker den som den skal?

 

Hva er å bakke?

 

Takk for svar og hjelp alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men kan den ha blitt sånn fordi jeg ikke kjører den hardt nok?

 

Takk for tipset iallefall, kjørte den ganske hardt nå og det ser ut som jeg er kvitt det.

 

 

 

 

Den sto i 15 min. Var knallvær idag. Mulig du har rett om kondensen, skal fylle på litt kondensfjerner på neste fylling

 

 

 

 

Hva er å bakke?

 

Takk for svar og hjelp alle sammen :)

Bakke er noe man gjør på sjøen.. å da går båten akterut:) betyr å rygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men kan den ha blitt sånn fordi jeg ikke kjører den hardt nok?

 

Da jeg var på PKK med bilen min, sa feilet den på avgasstestene. Kontrolløren sa jeg skulle kjøre en runde med den, så skulle han teste på nytt. Kjør hardt sa han, blås gammel dritt ut av motoren.

 

Jeg holdt den nesten på turtallsperra i 2. gir i fem minutter. Da bestod den.

 

Og så steg tomgangsturtallet med 50 rpm etter på også ...

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på PKK med bilen min, sa feilet den på avgasstestene. Kontrolløren sa jeg skulle kjøre en runde med den, så skulle han teste på nytt. Kjør hardt sa han, blås gammel dritt ut av motoren.

 

Jeg holdt den nesten på turtallsperra i 2. gir i fem minutter. Da bestod den.

 

Og så steg tomgangsturtallet med 50 rpm etter på også ...

 

Feilsymptomet høres ut som tett bensinfilter eller dårlig pumpe for meg. Og da er jo ikke svaret ditt så gjennomtenkt siden han da risikerer å rase motoren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår