KimAndre Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hei Fikk tips om å sette en A gasser inne i min b230k motor.. Motoren min er orginal. Vil jeg merke noe på effekt og om den bruker noe spesielt mer bensin? M.v.h Kim Andrè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Ang forbruk vet jeg ikke, men hvorfor en A-gasser? Da må du bytte innsug osv.. Letteste for å få mer pulver er å sette på en 36/36 weber. Funker rimelig greit, og blir temmelig turtallsvillig. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hvis jeg henter meg en gasser fra granada 2.3 eller 2.8 så skal den passe rett på da eller? Er det noe annet jeg bør passe på hvis jeg skulle skaffe meg en sånn gasser og montere den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Sålenge det er webergasser på den motoren, skal den passe. Må file litt i hullene til festinga da der er 0,1mm for lite.. :p Andre ting du burde være obs på, er om forgasseren du henter fra en slik motor har retur på bensin eller ei. Hadde en gasser av den typen det var retur på. Satte bare et T-stykke inn på bensinslangen som kom fra bensinpumpa så ordnet det seg. Husk også å ta med gass-overføringa fra motoren du henter gasseren fra. Lettere å få alt til å passe da. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 veit du noe om hva effekten blir da? Er det samme om det er retur på den eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Lurer også på om den gasseren passer på b230k.. Hørt at den passer bare på b200k. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Granadagasseren passer rett på b230k ja. Får like mye effekt om den har retur eller ei. Vet ikke hvor mye effekt du får, men vil anta du får fra 10 til 50hk mer.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Granadagasseren passer rett på b230k ja. Får like mye effekt om den har retur eller ei. Vet ikke hvor mye effekt du får, men vil anta du får fra 10 til 50hk mer.. Hva får deg til å tro det? Vil tippe en effektøkning på null jeg. Vanligste grunn til å bytte gasser på b230k, er for å bytte ut en defekt k-gasser. Disse er dessverre ganske kranglete, og det er ikke mange som har kompetanse for å reparere disse. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hvis man tar gasseren fra 2.6 eller 2.8 motor, å monterer, får jo 2.3'en hans bensin som en 2.6 eller 2.8 motor trenger å mer bensin/luft mer hk. Sier seg jo selv. Men som jeg sa, fra 10hk og opp vil jeg tro han får.. motoren blir ihvertfall kvikkere enn før. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hvis man tar gasseren fra 2.6 eller 2.8 motor, å monterer, får jo 2.3'en hans bensin som en 2.6 eller 2.8 motor trenger å mer bensin/luft mer hk. Sier seg jo selv. Men som jeg sa, fra 10hk og opp vil jeg tro han får.. motoren blir ihvertfall kvikkere enn før. Men, bensin skal blandes inn i henhold til hvor mye luft som kommer forbi. Motoren pumper like mye luft, hvis den har samme kammen som før, så eneste som kan virke positivt er at granada gasseren har større gasspjeld, som muligens er en begrensning på k-gasseren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Så det er ikke til å anbefale eller er det noen som har det og kan bekrefte at det blir bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 har en slik forgasser på min 230A. og jeg bruker insug fra en K motor. så det passer på din motor og det vil mest sansylig gi litt mer effekt. når jeg først satt på min var motorer orginal ellers og det var merkbart bedre og drar medre turtal. men vis motoren din går fint og forgasseren din er i orden er jeg ikke sikker på om jeg ville gjort noe med den. på en ellers orginal motor er det ikke så mye og hente. forbruket blir nok ganske likt vis weberen er riktig dyset. ville tro at en weber som har sittet på en 2,8l gir med bensin en nødvendig Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Sett på granadagasser, og a eller k kam, å lag deg et effektanlegg. Tro meg, du vil merke forskjell Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimAndre Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 kan jeg da bruke dem kammen som sitter på nå da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Du KAN såklart bruke den. Jeg vet ikke hvilken kam som er der org. Mener det er en T-kam om jeg ikke husker helt feil. Uansett, hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for webergasser, a-kam og 3" eff.anlegg. Da er det ihvertfall merkbar forskjell ute å går. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.