Frankarmani Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Har kommet i en situasjon der jeg ikke trenger bilen min på ca. et halvt år, kanskje mer. Hva gjør man da? Selger? Hvor mye taper man på å selge en bil i dag og kjøpe en ny om 6 mnd, om man i utgangspunket skal ha samme bil? Noen som har forslag til annen løsning? Gjelder en Peugeot 2002 som har gått 62.000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Omregistreringsavgift (ca 6000 kr) i tillegg til normal verditap ved 0 km kjøring som er ca 5-8% pr. F.eks er bilen din verdt 120 000 kr så kan du kjøpe tilsvarende (samme kilometerstand) om et år for 112 000 kr. I tillegg kommer omreg, så du sitter igjen med en gevinst på 2 000 kr i forhold til å levere inn kjennemerkene på din egen bil for ett år. I tillegg kommer kapitalkostnadene, dem vet du best selv. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 hvis du er såpass fornøyd med bilen så få den avskiltet og sett den i garasje... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Har du gjeld på bilen? isåfall ville jeg solgt. Hvis du ikke har gjeld på den, og ellers er fornøyd ville jeg tatt skiltene og satt den i en garasje. Sett opp muse og rottefeller, og legg ut gift! mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg