remmon Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Bestefaren min kjøpte seg for lenge siden en Volvo 780 Bertone for en god slump med penger. Nå har har to andre biler og har vurdert å selge volvoen, men gnien som han er vil han ikke "gi den bort" heller. Siden jeg ikke har så mye kunnskap på området lurer jeg på om noen her har noen ideer om hvor mye han kan be om for den uten å være helt på villspor. BIlen, som jheg mener er en 87 eller 88 modell er ganske strøken, han har den på verksted i Sverige om det er noe som trenger å gjøres. Det er modellen med V6 motor og automatgir. Det er vel stort sett hva jeg vet om den. takk for svar;) http://www.mastersalvage.com/images/780front.jpg Her er et bilde av hvordan bilen ser ut, er ikke samme bilen, men samme modell og farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Oi, jeg vil ha!! Uansett håper jeg han overlater den til en som virkelig tar vare på den. Og ingen terninger i speilet :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Finn utom det er -87 eller- 88 modell. 87 hadde stiv bakaksel og skyvebryter på klima-anlegget. 88 har multi-link bakaksel og 3 runde ratt for å stille inn kliman. Hvor mye er den gått? Er klima-anlegget konvertert til R-134a? Virker el-setene alle veier? Ligger vel på fra ca. 90.000 til opp mot 130.000 litt etter stand. Skal den selges eller skal du kjøpe den av han ? Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remmon Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 det var 87 modell.. har gått 230000. om klimaanlegget er konvertert til R-134a vet jeg ikke, men det er som det var orginalt. Alle elektriske seter fungerer som de skal. Nei, jeg skal ikke kjøpe den. Det er han som vurderer å selge den, bare ikke helt sikker på hvor mye han kan få for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Er jo ikke den mest driftsikre motoren når den har rundet 200k, men... Men er jo ett ypperlig emne for en V8 konvertering :D Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remmon Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 hehe, ja det er kanskje sant..hadde nok vært festlig det, men er nok ikke noe for bestefar.. syns vel den drikker nok bensin alllerede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Er jo ikke den mest driftsikre motoren når den har rundet 200k, men...Men er jo ett ypperlig emne for en V8 konvertering :D Men det bør vel muligens dreie seg om en B280, og ikke B28 (jeg er av den oppfatning at oppgraderingen kom med 87-modellen)? Noen som har inntrykk av hvor mye bedre det gjør saken? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg