Gå til innhold

Jon Arne : Opel Rekord B Olympia 66`

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Blir nok det,hvis ikke verstedene skal ha gull å grønne skoger da.(da blir det sikkert nye istede)

 

Prøver å sette av penger til motor ++...

Er ikke noe inne på opel-motorer,men noen tipset meg on CE20LET(?) eller 2.2i..

 

tror nok du skal ta rusta, gi bilen ny lakk, nye felger, speil og ratt først... hvis du skal ha C20let turbo, så må du jo ha ny girkasse, bakaksel, bremser og el nett. holder ikke med det 1600 oppsette bilen kom med. i tillegg så må du vel modifisere girkasse tunnelen.. men en 2.0 på 90-100hk skal vel gå fint tror jeg med det du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok å fokusere på rusta først..!

 

Lakk,der er jeg litt usikker..

Har vært utplassert på Lakk&karosseri så bulker og lakk skal ikke være et problem,men lakk koster det også.

 

2. prioritet blir kansje teknisk og sånne ting.

 

Men jeg skulle gjerne ha hatt 5trinns å evt større motor,da den bråker fælt i 90km/t...

 

 

Men en ting av gangen,så blir det sikkert ordning :)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å fokusere på rusta først..!

 

Lakk,der er jeg litt usikker..

Har vært utplassert på Lakk&karosseri så bulker og lakk skal ikke være et problem,men lakk koster det også.

 

2. prioritet blir kansje teknisk og sånne ting.

 

Men jeg skulle gjerne ha hatt 5trinns å evt større motor,da den bråker fælt i 90km/t...

 

 

Men en ting av gangen,så blir det sikkert ordning :)

 

Husker ikke hva utvekslinga på akslingen på rekord b er, men kan hende du kan bytte akslingen\diffen til en med høyere utveksling for å få ned bråket ;) Og hvis du syns din bråker i 90, så skulle du hørt min Rekord C 1700 med 3 trinns rattgir i 90 da :D

 

Litt inspirasjon:

 

user_4806_gal_1_pic_1.jpg

 

user_546_gal_2_pic_2.jpg

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen_nissan: tror jeg skal ha 4stk liggende,hvis ikke så kjøper jeg av deg.

 

NÅ er jeg ferdig med bakdelen av bilen,dvs bakskjermer og bagasjerom..Sprayet sort lakk over grunninga og tectyl på utsiden(hjulbue/brønn)

 

Har tatt av den ene framskjermen å der var det selvfølgelig rust!

Kommer vel en update snart:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jon Arne

 

er typiske rust plasser det der på gammel opel, etter du har rustsveisa og fiksa så skaffer du deg innerskjermer av plast, så slipper du den helvetes rusta der... det er ikke laget noen innerskjermer i plast for rekord b som jeg vet av, så du må nok prøve seg frem og tilpasse til rekorden. ta deg en tur til huggern, er masse nyere biler som har innerskjermer i plast som du kan ta av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det verre,var ikke noe likere det!:P

 

@ mamolv:

Ja,men det er det å finne noen som har OG selger ATS`er da.

 

 

@ -Supraguy-:

Hadde på Epoxy-grunning inni der,men må nok kappe vekk litt videre og fjerne det som er igjen akkurat der.

Tviler litt på den epoxy`en! Å man blir ALDRI kvitt rusten:p

 

@ Ascona-B-Power:

Det med innerskjermer var en god idè!

Owatrol`en,er det et must eller?

 

 

@ Sæther Racing :

Ok,men hvis det er så mye rust så er det jo bare å kaste skitn,å kjøpe ny skit! :D

 

 

 

Kommer vel en update imorgen oxo..

Men tips,hjelp å komentarer setter jeg pris på:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår