Beinet1 Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hei! Jeg skal bytte bremseskiver og klosser på broderens 240 -87 til helga. Jeg har skrudd endel på bil tidligere, men lurer på om det er noe spesielt plunder å gjøre dette på en 240? skal ta både framme og bak. Eksosannlegget skal og byttes, men det er nok bare rett frem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Det er rett frem når det gjelder bremsene også. ;) Hvis du har skrudd litt fra før, skjønner du hvordan du skal gjøre det. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 1. jekk opp bilen og ta av hjulene 2. resten greier du nok å spekulere deg frem til.. trenger ikke akkurat å vere rakettforsker på en 240 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Som sagt, det er ikke spesielt vanskelig. Du kan jo ta en kikk på denne bildeserien jeg tok da jeg byttet foran for ei tid siden. Når du bytter skivene bak må du huske at handbremsen må være av! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Som sagt, det er ikke spesielt vanskelig. Du kan jo ta en kikk på denne bildeserien jeg tok da jeg byttet foran for ei tid siden. Når du bytter skivene bak må du huske at handbremsen må være av! Har folk jæææævli lite å finne på om dagen når de tar bilde serier av bremsebytte på en 240??? Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caprice Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 sikkert utrolig kjekt å ha for de som gjør det for første gang! Siter 100% Death Proof Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Bare å ta av hjulet å se det... Sååå skjønner man hvordan man gjør det. Du ser jo hvilke deler å biter som blokkerer for at ting kommer av. Så fjerner du de bitene, så kommer delene aaav!! Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Hehe... takker for tips. Jeg har skrudd såpass mye på bil at jeg skal klare dette i blinde. Lurte bare på om det var noen spesielle triks siden det ikke alltid er rett frem på alle biler, men det er det tydeligvis rett frem her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Vi kjører da ikke biler som er unødvendig kompliserte, gjør vi vel? Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Vi kjører da ikke biler som er unødvendig kompliserte, gjør vi vel? Vel... Føler meg som en mus i et kattebur her....kjører selv en passat -99, og her er det som oftest ikke alltid rett frem når det gjelder skruing .9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 har prøvd på A4 99mod og det er ufattelig tåpelig skrudd sammen.. gjelder forsåvidt passat B4 også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Tips før du prøver å få av skiven bak: Pass på at håndbrekket er nede, og så løfter du opp den lille "myntboksen" i midtkonsollen, der ser du en 17mm tror jeg, slakk den langt ut. :) Det er justering på håndbrekket... PS: ikke skru den HELT ut. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg