nobooody Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hva må gjøres? Må bremser osv skiftes? Siter En gang Volvo,alltid Volvo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Først må du skaffe deg en komplett motor med led.nett. Ikke dumt å skifte til turbo bremser. B230FT el. FK er å anbefale. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Henrik? Alle 7**-biler kan godkjennes opp til 238hk med orginalt understell, så du kan egentlig like greit putte nedi en FT med lednett, og kjøre som den er. Bare få papirer fra Volvo Norge, og time hos biltilsynet. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nobooody Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Jaggu Christian ;). Its me! Greia er det at jeg vil ha en fin Volvo. Men de fleste Turboene er så ihjelskrudd og "styla". Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en GLE også stappe i en turbomotor der. Siter En gang Volvo,alltid Volvo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Jaggu Christian ;). Its me! Greia er det at jeg vil ha en fin Volvo. Men de fleste Turboene er så ihjelskrudd og "styla". Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en GLE også stappe i en turbomotor der. Genialt! :thumb Husk å ta ut den originale motoren først da ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nobooody Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Genialt! :thumb Husk å ta ut den originale motoren først da ... Nei. Skal ha begge der...:heyyou: Siter En gang Volvo,alltid Volvo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikezoot Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Jeg har en Volvo 740 tic. Den var orginalt en Gle, men den er godkjent med turbo.. må bare si at bremsene er orginale og de e gaanske så slitne no. så hvorfor ikke bare kjøpe noen ordentlige bremser når først eg i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 So må du skaffe deg papirer hos volvo og fare til biltilsynet og få det godkjent:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 som er så å si umulig! derfor er det bare å godkjenne med org bremser først, og så sette på noen grove bremser etterpå, og aldri snakke noe om godkjenning.. for å få godkjent dette motorbyttet krever de noen sachs dempere rundt om, men kan klare å overtale dem til at koni og bilstein er like godt eller bedre..det klarte hvertfall jeg med mine bilstein.. så må du også ha et noe grovere stabstag forran. org er 19mm, volvo krever 21mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 eg fikk godkjent bilen min med ET motor med 182hk med heilt vanlige gass dempara, 24mm stabstag fra turbo bil og papir fra volvo. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Trenger man overhode å godkjenne bytte fra b230e(129hk) til b230fk(135h) da? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 ja man må det..men skal ikke by på problemer.. har hørt om de som har fått dette godskrevet over telefon(!) da det er snakk om minimal effekt endring, men i disse dager vet jo bt om alt dette med trimming av turbobiler,så hadde ikke satsa på det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Men er det ikke slik at man ikke trenger godkjent motorbytte om man er innenfor en viss prosent av original effekt? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 10% Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 15% er det ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg