Gå til innhold

Muligens ny 240 - trenger tips

Ranger emnet

GnarKiLL

Anbefalte innlegg

Ringte forhandleren som selger volvoen, og fikk en grei forklaring på hvorfor speedometeret viste 294000 km: Det var byttet da speedometer ikke virket (eller om det var noe annet galt...). Men bensinmåleren fungerer fortsatt ikke, men det var visst en tankmåler som måtte byttes (er jo ikke noe problem å regne ut hvor mye bensin det er på tanken ved hjelp av triptelleren når man vet hvor mye bilen bruker på mila).

Han ville ikke selge den for mindre enn 12000,- men egentlig syns jeg det er en grei pris når han har byttet såpass mye (Fjærer, fjærskåler foran, bremseklosser, bremserør foran, nye styrekuler foran, byttet førersete og bakluke).

Men slik som økonomien er nå har jeg råd til å ha den om jeg tar opp lån. Er det dumt å betale rundt 500,- i måneden i fire år for denne bilen? Selgeren har hatt mye volvo før, og vet at sånt ruster. Denne sier han det er ytterst lite rust på.

Denne bilen skal være bruksbil en god stund, så den vil ikke bli kjørt hardt (med unntak av noen artige vinterkvelder..?), og vil prøve å være litt mer nøye med vedlikehold enn det jeg var med min forrige (jævla harry og nærmest farlige) 240...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 pr mnd kan sies å være en nærmest ubetydelig utgift - men når man regner på det likevel dyrt i fire år hvis bilen kan kjøpes kontant for 12000...

Akkurat nå har jeg 14000,- på konto. Da har jeg 2000,- igjen som jeg skal leve på i 14 dager. Og det holder ikke til forsikring... Når jeg får lønning (2 utbetalinger i måneden)har jeg 7000,- som skal brukes på leie, forsikring, bensin og mat.

Det blir en hasteløsning, for selgeren kunne ikke holde av bilen før han hadde pengene i handa/på konto.

Den forrige 240 jeg hadde, var ikke i nærheten av denne når det gjelder vedlikehold og den kunne jeg hatt i sikkert fire år om jeg hadde hatt råd til å fikse den for eu-kontroll. Så det er ikke noe problem å ha denne i fire år, skulle jeg tro. Men man vet selvfølgelig aldri med eldre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for all del poenget. Men om du begynner å betale 500 pr mnd nå, kan det vel likevel tenkes at du kan betale mer og kvitte deg med gjelda kjapt når du får bedre råd snart? Da blir det ikke særlig dyrt.

Mulig det. Jobber for et vikarbyrå nå, og blir sannsynlig fast ansatt (høyere lønn?) om to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider