Gå til innhold

Anlegg til Volvo 240, rundt 7000kr

Ranger emnet


Straydog

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da skal jeg bryte noe lyd i bilen, men jeg har ikke peiling på hva. Det tenkte jeg at dere skulle få hjelpe meg med. :op:

 

Anlegget kommer til å bli mest brukt til trance og metal, så det er viktig at høytalerne fremme spiller rent og pent. Jeg forventer ikke noe superanlegg til prisen, men et jeg kan nyte musikk med når jeg kjører.

 

Hadde likevel nesten bestemt meg for Alpine-spiller, men hvilken er jeg noe usikker på. Hadde vært moro med mulighet for tilkobling av MP3-spiller, men det er ikke noe krav. Så litt på Alpine CDA-9883R, hva mener dere om den?

 

Så, det jeg spør etter her er vel egentlig spiller, forsterker, frontsett og sub. Frontsettet (ikke eventuelle diskanter) må gå an å montere i dørene uten noen gigantiske modifiseringsprosjekter. Tror det er 4,25" originalt i 240en. Det er ønskelig med noe jeg kan bygge videre på senere, og det betyr vel gjerne at en av delene blir litt dyrere enn de andre, eller? Trenger vel også en slik deksel-sak som man har rundt spilleren for at den skal passe i originalhullet, kommer ikke på navnet.

 

En kompis påstår også at man bør ha kondensator. Hvorfor, isåfall? Er det ikke bedre å ha et godt batteri?

 

Tips og hjelp tas imot med stor takk! :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt rundt, og kommet frem til følgende komponenter:

 

Fra Bilradiospesialisten:

Alpine CDA-9883R, 2990,-

 

Fra Eltek/DynaBel

BF0804 dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker, 1998,-

PE8110 Peerless Resolution 10" bass, 4ohm, 998,-

DY9110 dynaBel kabinett for bilsubwoofer 10", 398,-

DY9035 dynaBel 5" komponentsett, 898,-

 

Totalt: 7282,-

 

Hva tror dere om oppsettet? Ønskelig med kommentarer. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ser jo at jeg har satt opp en forsterker til frontsettet, og ikke til suben. Trenger jeg forsterker til frontsettet? Og hvilken forsterker til suben bør jeg velge? Noen tips? :)

 

jo'a den 4 kanaleren kan fint kjøre ett frontsett og den suben, med bra trøkk og presisjon, men vill ikke kjøre den maks.

 

men ikke kjøp dynabel frontsett til den musikken, perless frontsettet spiller vesentlig bedre i diskanten. (klart min mening)

 

ellers så syns jeg det så greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innom Spesialisten i morgen å høre, får se hva jeg kjøper. Skal iallefall ha spiller, så jeg kan høre på min egen musikk. Kassettspiller er latterlig. :op:

 

tOFFY: Så jeg kan altså kjøre subben på den 4-kanalern? Hvordan skal det kobles da? Har ikke så mye peiling, skjønner du...

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innom Spesialisten i morgen å høre, får se hva jeg kjøper. Skal iallefall ha spiller, så jeg kan høre på min egen musikk. Kassettspiller er latterlig. :op:

 

tOFFY: Så jeg kan altså kjøre subben på den 4-kanalern? Hvordan skal det kobles da? Har ikke så mye peiling, skjønner du...

 

Da kobbler du frontsett på 2 av kanalene (kanalserie 1 og kanalserie 2 husker ikke helt om den forsterkeren har nummererte kanaler)

 

Også kobbler du sub til bakkanalene altså kanal 3 og 4. men du brukobler, eks + på kanal 3 og - på kanal 4.

 

Se event i bruksanvisningen, står beskrevet der med bilde.

 

det kan være en knapp for brokobbling som du må sette riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår