Gå til innhold

Anmeldt som "råkjører"

Ranger emnet


MMORE

Anbefalte innlegg

hvis du har skilt nr'et så er det bare og sende nr'et til 2282, så får du navnet osv på eieren... og evn heftelser på bilen, da er den liten smal sak og finne ut resten...

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i og for seg uinteressant hvem som hadde hatt skyld. Det som er interessant er om du kunne blitt straffet for det. Så lenge du kan påberope at du har gjort det i selvforsvar, og at bruken forøvrig ikke var overdreven med tanke på formål og nødvendighet (proporsjonalitetsprinsippet), vil handlingen være straffri.

 

La meg sette rekord i OT:

 

En håndbok jeg er i besittelse av hevder at proporsjonalitetsprinsippet kun indirekte fremgår av LOA/FOA. Hvorpå jeg stille repliserer at dette tvert i mot direkte fremgår av FOA § 3-1 (5):

 

"(5) Oppdragsgiver skal gjennomføre konkurransen på en måte som står i forhold til anskaffelsen."

 

Men her tar kanskje vinkelskriveren i meg feil?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg sette rekord i OT:

 

En håndbok jeg er i besittelse av hevder at proporsjonalitetsprinsippet kun indirekte fremgår av LOA/FOA. Hvorpå jeg stille repliserer at dette tvert i mot direkte fremgår av FOA § 3-1 (5):

 

"(5) Oppdragsgiver skal gjennomføre konkurransen på en måte som står i forhold til anskaffelsen."

 

Men her tar kanskje vinkelskriveren i meg feil?

 

Her, min gode sykkelreparatør, må jeg nok en gang stemme i med deg, og si at du har alldeles rett. Det kan vel vanskelig fremkomme mer direkte enn det det gjør her, så den eneste logiske forklaringen på dette, må være at vedkommende som har skrevet det ikke vet forskjellene på direkte og indirekte eller at det har sneket seg inn en trykkleif/skriveleif. Proporsjonalitetsprinsippet omtales i mer folkelige ordelag som forholdsmessighetsprinsippet, og når de her skriver at konkurransen skal stå i forhold til anskaffelsen, kan jeg ikke se at det kunne vært gjort noe klarere...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår