Gå til innhold

Mazda 6 - reklamasjoner rust

Ranger emnet


yablame

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hatt bilen på EU-kontroll. Der fikk jeg opplyst at jeg bare kunne få Mazda til å skifte alle dørene pga rust, og at dette skulle dekkes av reklamasjonsretten (bilen er 4,5 år gammel). Bilen skulle iflg NAF vært innkalt for å utbedre disse tingene.

 

Er det noen som har synspunkter på dette? Noen andre som har fått dette utbedret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farsjan har fått utbedret dette på sin 2004 mazda6. Er mange modeller som sliter med rust desverre. Dette skal være utbedret på facelift modellen.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg har nettopp hatt bilen på EU-kontroll. Der fikk jeg opplyst at jeg bare kunne få Mazda til å skifte alle dørene pga rust, og at dette skulle dekkes av reklamasjonsretten (bilen er 4,5 år gammel). Bilen skulle iflg NAF vært innkalt for å utbedre disse tingene.

 

Er det noen som har synspunkter på dette? Noen andre som har fått dette utbedret?

 

 

Jada... har skrevet noe krasse linje om problemet, men kan jo ta tingene igjen...''

 

Har jo i mellomtiden fått den fantastiske tiltlen:

 

Mazda Karosseri Spesialist....:win Hva da diplom svada...:wonder:

 

Først så vil jeg si at detta er ett problen NESTEN alle moderne biler har...Galvdritten de har på som grunning på plata har en tendens til å begynne å korrodere på utsatte plasser,ved steinsprut eller skader...

 

Så detta er ett problem på MB, BMW, FORD AUDI; VW ,MAZDA, Kan faktisk se ut som ett problem for de bilene som er produsert i Europa...

 

ALLE som i dag her en nyere bil har ett STORT ansvar som bileier...

DU skal følge opp alt av servicer og bør sette deg inn i garantier, for så å følge med å få utbedret ting og tang før garantitiden går ut...

 

DET ANDRE, er verkstedene som slurver ved service, å ikke fyller ut rustkontroll delen i service heftet...

Da mange ikke ønsker Å SE problemet, har vel mange gitt beng...

 

nå kommer det så mye fram på de 4-5 år gamle bilene at kundene ser problemet selv...

 

Så har man en nyere bil som en finner rust/korrosjon på, ja så er det bare strake veien rett til merkeverkstedet for utbedring...

 

Har selv denne uke skrevet reklamasjon på 4 biler...

Verkstedene kommer til å bli RIKE på disse reparasjonene...

 

Men kommer vi til å ha flere produsenter igjen, når alle har gått konkurs fordi de har måttet reparere bilene 2-3 ganger før rustgarantien har gått ut på 6-8-10-12-30 år sånn som MB har det?????:wonder:

 

MB har nesten allerede gått konk pga rust rep på MB W210 bilene...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår