Carpo Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 ja har koble inn på pin 10 og 11, slik det er på koblingskjema. har ikke prøvd på andre hjerner. men var ac på bilen som denne hjernen satt i orgianlt. har du koblet det slik før maxis? virkelig ingen som vet dette? har nå prøvd med en anna hjerne. funka ikke da heller. så er nok ikke hjernen... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Er det dobbelt rele ettersom du kobler to styrestrømsledninger på releet? altså to hastigheter.. Den skal ikke jordes i chassi den ene ledningen fra hjernen da? Prøv med et volt meter og mål om en av ledningene fra hjernen jorder når motor er varm og sett på vifta manuelt ved jorde releet før den koker.. Så finner du ut om du har rett pin,er jo noen å velge i så du kan jo ha tatt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 er vel 2 ledninger ifra hjernen fordi det er 2 hastigheter. 1 ledning/signal for hver hastighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Det høres jo ut som at du har koblet riktig med tanke på strøm til vifta, ettersom den starter når du jorder releet. PRoblemet er jo tydeligvis at hjernen(e) du har ikke gir deg den jordinga du trenger.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Det høres jo ut som at du har koblet riktig med tanke på strøm til vifta, ettersom den starter når du jorder releet. PRoblemet er jo tydeligvis at hjernen(e) du har ikke gir deg den jordinga du trenger.. Ja helt korrekt! men har prøvd med en anna hjerne! og fungerte ikke da heller! den hjernen jeg prøvde sitter i en bil som har el-vifte og den fungere der. jeg har jo 240 ledningsnett da... men det skal jo fungere likevel Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 er vel 2 ledninger ifra hjernen fordi det er 2 hastigheter. 1 ledning/signal for hver hastighet. korrekt! Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 pussig det der ja,kikka i koblingskjema om det er noe i 240 vs 940 som kan fucke opp det der da? plukka faktisk ei slik vifte og rele med ledninger ut ifra bil i dag .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 pussig det der ja,kikka i koblingskjema om det er noe i 240 vs 940 som kan fucke opp det der da? plukka faktisk ei slik vifte og rele med ledninger ut ifra bil i dag .. ja har kikka i koblingskjema, helt likt! kan det være termostaten som ikke er god da? men da skulla man tro at bilen ikke har gått som den skulle også da.... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 ingen som vet noe mer her ???.... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Sjekket at tempføler gir riktige verdier.. fordi om bilen går greit så kan den gi verdier om kaldere motor enn du faktisk har og hjernen trigger ikke og sender signal(jorder) til releet.. og en motor svelger unna en god del bensin før den begynner å fuske.. Og tempføler er heller ikke en av de følere/givere som gir hovedparametere til innsprøytning. det er vel LMM,Lambda og TPS. Har du sjekket om en av de to signalledningene fra hjernen jorder med et voltmeter,ved varm motor nær kokepunktet? For å være sikker på at du har koblet riktig evt. at hjernen trigger. For signalet fra hjernen når ikke releet og da må det enten være at hjernen aldri får beskjed om å jorde (f.eks. tempføler) eller at signalet ikke går til releet (koblet feil fra hjernen og ut til releet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Første bud vil jeg påstå er å måle om styrestrøm faktisk styrer! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Første bud vil jeg påstå er å måle om styrestrøm faktisk styrer! :) Har målt! Skal komme jord fra hjernen når motoren blir varm nok. Når releet får jord skal vifta starte. Kommer ikke jord i noen av ledningene fra hjernen. Og ja, motoren har vært varm nok, NESTEN på rødfeltet. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Sjekket at tempføler gir riktige verdier.. fordi om bilen går greit så kan den gi verdier om kaldere motor enn du faktisk har og hjernen trigger ikke og sender signal(jorder) til releet..og en motor svelger unna en god del bensin før den begynner å fuske.. Og tempføler er heller ikke en av de følere/givere som gir hovedparametere til innsprøytning. det er vel LMM,Lambda og TPS. Har du sjekket om en av de to signalledningene fra hjernen jorder med et voltmeter,ved varm motor nær kokepunktet? For å være sikker på at du har koblet riktig evt. at hjernen trigger. For signalet fra hjernen når ikke releet og da må det enten være at hjernen aldri får beskjed om å jorde (f.eks. tempføler) eller at signalet ikke går til releet (koblet feil fra hjernen og ut til releet) Ingen av de to ledningene jorder når motoren blir varm. Og motorn har vert varm nok, nesten på rødfeltet. Og er hundre prosent sikker på jeg har koblet riktig i fra hjernen til releet. Så da må d væra at hjernen aldri får beskjed um at motorn er varm nok. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Nesten på rødfeltet ja.. er ikke så vannvittig nøyaktige de målerene i 240 da.. ville ikke satt de i et fly for å si det sånn. :) Er vel bare å sette på viftene manuelt og varmeapparat like før den koker Har du målt ved hjernen da? så du er sikker på det ikke er noe ledningsbrudd.. ohmet ledningene fra kobling til releet. Siden hjerne ikke jorder så får den vel ikke beskjed om at den burde det da.. da ville jeg sjekket tempføler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Nesten på rødfeltet ja.. er ikke så vannvittig nøyaktige de målerene i 240 da.. ville ikke satt de i et fly for å si det sånn. :) Er vel bare å sette på viftene manuelt og varmeapparat like før den koker Har du målt ved hjernen da? så du er sikker på det ikke er noe ledningsbrudd.. ohmet ledningene fra kobling til releet. Siden hjerne ikke jorder så får den vel ikke beskjed om at den burde det da.. da ville jeg sjekket tempføler! har ohmet ledningen fra hjernen til releet ja. ikke no brud der nei. har målt ved hjernen også, ikke no jord der heller. hvordan skal jeg sjekke temfølern da ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.