ZyreX Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Skal handle meg en delebil nå til helga, som jeg ser på skiltene at er Dansk. Men bilen er allerede i Norge, eiern har visst flytta hit, handla ny bil med norske skilter. Hvordan blir det da for meg? Siden den allerede er i norge, og jeg skal bruke den som delebil, så slepper jeg vel å betale moms på den? Har ingen planer om å kjøre innom Tollen liksom på veien hjem :P Jeg får ikke vrakpant, det har jeg forstått og det er greit. Noe anna jeg må tenke på? Husk at den er i landet allerede. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Skal handle meg en delebil nå til helga, som jeg ser på skiltene at er Dansk.Men bilen er allerede i Norge, eiern har visst flytta hit, handla ny bil med norske skilter. Hvordan blir det da for meg? Siden den allerede er i norge, og jeg skal bruke den som delebil, så slepper jeg vel å betale moms på den? Har ingen planer om å kjøre innom Tollen liksom på veien hjem :P Jeg får ikke vrakpant, det har jeg forstått og det er greit. Noe anna jeg må tenke på? Husk at den er i landet allerede. Du slipper ikke å betale moms - i teorien SKAL bilen momses inn. Hva du velger å gjøre er riktig nok opp til deg... Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Moms av 1000 er ikke så mye da :D Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 du har vel egentlig ikke lov og kjøre en utenlandsk bil i norge heller Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Passer bra at jeg ikke skal kjøre den - rett opp på henger, hjem og partere.. men det er altså moms som må betales ja. 25% av kjøpssummen det da? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 plukk av skiltene og ikke si det til noen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Gi F og plukk deler. Men husk at du ikke kan plukke deler med nr på. Blir du noengang stoppet i teknisk og de sjekker kan du slite. Tenker da på motor og ramme. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 motor er ok å ta inn...kun moms :) sånn til forrige post ;) men 1000kr og få skrevet den som gave? da blir det vel momsfritt? =D Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg