akselrv Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Heisan! Jeg har en 92-modell Peugeot 106xsi, og til den har jeg noen vinterdekk med stålfelger. Jeg har lyst å lakkere dem hvite. (De som har sett en 106 rallye med hvite felger skjønner hvorfor!). Jeg har kjøpt grunning, og hvit lakk på biltema som det stod var spesielt for felger. Men er det noe jeg bør huske på/ tenke på før jeg går igang? Burde de vært sandblåst for eksempel? Det har vært malt med en slags grå malin fra fabrikken tror jeg. Den har begynt å skalle av litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JR Hansen Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 sand blåsing er vel et must hvis du skal ha et bra resultat.. Siter http://www.ilder.no Ikke glem og registrer dere påBilcross forum :: Hovedsiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Men sandblåsing gir en ganske ru overflate, så du burde pusse kjapt over med noe fint våttpapir først isåfall :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Men sandblåsing gir en ganske ru overflate, så du burde pusse kjapt over med noe fint våttpapir først isåfall :) Sandblåsing/ru overflate?? Har aldri hatt en så glatt overflate jeg, etter jeg sandblåste frontplata mi.. Men skader vel sikkert ikke å pusse med sandpapir heller lissom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Skal du lakke med biltema felglakk, bruk for alldel et godt lag med grunning, matt den skikkelig ned! Og deretter legger du på tynt og tynt og tynt med lakk for vært strøk! Den tørker for så selv om du har dårlig tid, tar det ikke lang tid. Lakken er så tynn så det er lett å renninger! Anbefales ikke, for det er noe drit å pusse ned igjen den harde lakken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Men sandblåsing gir en ganske ru overflate, så du burde pusse kjapt over med noe fint våttpapir først isåfall :) Sandblåst stål må tørrslipes Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 BossCat: stemmer det :D Bra du sa ifra Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 BossCat: stemmer det :D Bra du sa ifra Jee, jeg reknet med at det bare var en liten glipp fra din side, siden våtslipe papir kan brukes både til våt og tørrsliping ;) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Jeg vile nå enten brukt syregrunning eller 2K. epoxygrunning siden det er stålfelger,holder lengre og bedre:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akselrv Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Takk for kjappe svar! Vil epoxy grunning koste mye? Hvis ikke vanlig grunning vil holde, mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Om du skal bruke sprøyte er vel epoxy grunning best da jeg ikke har sett at det fås på sprayboks (mye muligt at man gjør?)...men det gjør man med syregrunning...vil anbefale deg noe annet enn Feiltema lakk også...du får det du betaler for:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akselrv Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Hei igjen! Har vært litt lenge borte fra forumet. Men uansett, har tatt en kikk på felgene, og et par har ganske mye stygg rust (ikke farlig, men stygt!). Så regner med at jeg må bruke litt jobb på det og rustbehandling (kline på det brun-røde greiene). Har droppa biltema lakken, og lurer på om dette kan bli like fint bare ved å male med pensel, siden de ikke er verdens jevneste overflater fra før av. Men hva slags lakk skal jeg bruke? Og hva slags grunning? Går det an med bengalakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 beste e no å fått dei pulverlakka , syredyppa og pulverlaka Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Jeg lakka felgene til muttern med biltema`s felglakk, ble utrolig bra syns jeg. Dette var jo vel og merke lettmetallfelger da. Lett å lakke med og tåler veldig mye. Tok 3 lag med grunning og 3 lag med felglakk. Trenger jo ikke så mye, men holder lengre. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akselrv Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Hei! Ok, du brukte de sprayene? Har nemlig kjøpt grunning på Bilxtra og felglakk på Biltema (begge spray). Kanskje jeg kan bruke det likevel da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg