Morgis Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hallo. Monterte ei diffklokke i bakakselen min i dag. Shimset ikke eller noe slikt noe som resulterer i stygge ulelyder når jeg kjører. Slark mellom inngående aksel og diffen inni klokka tenker jeg?!. Hva er det man shimser eller bytter for å fikse dette? Bygger man ut det lille drevet som kommer inn i klokka for å få det tightere ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Er vel justeringsmuligheter for både pinjong (fram og tilbake) Og på selve diffen (sideveis) Er jo en litt tråkig jobb med med blåfarge på drev som indikerer om tennene griper rett inn i hverandre og bruk av måleur osv.. Er spennhylse på pinjong også tror jeg.. den kan vel bare brukes en gang?? Men mulig det holder å bare justere diffen sideveis.. men er en fordel å bruke det gamle drevet som sto på gamle diffen selv om den du satte inn har samme utveksling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 hei. brukte bare det gamle drevet. Ble det enkleste det, helt klart. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Pedersen Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 er nok kast i innsuget som gjør at kardangen ikke vil samarbeidet med pinjongen, så det beste er nok og fylle på blinklys-olje og rense lufta i vifta. da skal du nok se at øsa går villig sidelengst til nærmeste høgger Siter http://www.midnightclub.no http://www.girlsgofast.no http://www.banzicarclub.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 er nok kast i innsuget som gjør at kardangen ikke vil samarbeidet med pinjongen, så det beste er nok og fylle på blinklys-olje og rense lufta i vifta. da skal du nok se at øsa går villig sidelengst til nærmeste høgger Dette var joet svært seriøst og utfyllende svar:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 rart det ikke kommer en i klisteret med montering av diff/truetrack?? da med tanke på at min truetrack kommer i posten om et par dager:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 tok noen bilder. svært simpelt for meg å montere da den er plug in siden ddne er original. Truetracken må vel dreies litt og slik for at den skal passe mener jeg å ha hørt? Man løfter opp bilen. Skrur av hjulene, skrur av bremseskivene, skrur av bremsekaliptere og håndbrekk, 4 bolter som holder stikkaksel på plass, løsne og dra stikkakslingene ut en 20cm. så drenerer man oljen i kardangen og løsner de 12(?) boltene på diffklokken. løsner 4 bolter inni diffen som holder diffen på plass ved lagerene. dra den rett ut :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Truetracken må vel dreies til for å få enkelte typer av giverhjul til el. speedo å passe.. Ellers så passer den rett inn i både 1030 og 1031 aksling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 jeg vet det med å ta den ut.. jeg skal ikke ha speedo giver der. med er det noe skimsing der for å få det til eller? eller er det bare å sette den rett inn?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Du MÅ ha det opp igjen og shimse/justere! Du trenger måleur, kritt (eller så får du kjöpt spessiel farge som du har på) for og sjekke tann bildet! Du justerer pinjongen ut/inn og kronhjulet ut/inn, er det ei lammel sperre du har så kan du justere hvor tidlig sperra skal "slå inn" og! Men oppigjen må du ha det uansett, den lyden du hörer er antakelig vis lageret på pinjongen som uler i og med at det ikke har riktig forspenn, + at når de ikke er riktig justert i forhold til hverandre så kan i verste fall pinjongen gnage-sundt kronhjulet! Du kan heler ikke bruke en pinjong fra en bil og kronhjul fra en annen da disse er tilpasset hverandre fra fabrikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hadde vel ikke ulyd sstande da! det var tidligere i tråden og trådstarter som hadde.. og han virker det som fant en løsning på problemet.. På en aksel uten ulyder er det som regel nok å shimse diffen sideveis ved bruk av det org. kronhjulet som sto på diffen du plukka ut.. Hvis i det hele tatt. måles med måleur. Kronhjulet kommer ikke noe offset i forhold til pinjongen skulle man tro ettersom det sitter i senter like mye med den gamle diffen som den nye sperra.. bytter man utveksling samtidig derimot så sier det seg selv at pinjong må justeres ! Er mye mer knot å justere pinjong (blåfarge)og forspenn på lager bestemmes av en spennhylse som vel kan brukes bare en gang..?? Monterte truetrack i en aksel og bare flyttet over shimsene fra den gamle diffen. (viktig å få dem på rett side som de sto da sef.) Og det fungerte på min. tok den opp etter nesten 2 års bruk og tennene så like fine ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 her var det mye fint svar og få:) jeg har ikke diff fra før.. kan jeg til nød bruke pinjong og kronhjulet som sitter der fra før? skal vel passe det? har sevsagt da ikke skims heller da, hvor får jeg kjøpt det? volvo forhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 shims har volvo ja Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 takk igjenn:) beklager at jeg tok tråden din men virket som du fant en løsning på problemet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 keine problem Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.