flasg Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hei, har en gammel opel med 6volt system, har lyst og oppgradere til 12v system, er litt usikker på hvordan og hva jeg må gjøre. har hørt at jeg må bytte pærer, releer og starter, er det noe annet en må bytte? fint om jeg fikk noe svar=) Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Alt elektrisk må vell byttes da, vet det blir gjort på gammle "bobbler". Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 hm ok, takker for svar. Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 trenger ikke å bytte ledningsnett, da 6v ledningene har større tverrsnitt enn 12v ledninger. Vet også at man ofte(på bobler) driter i å bytte ting som viskermotor,da den fungerer som før,bare at viskerne går fortere...Sikkert litt begrenset holdbarhet da. Ellers må du nok som du sier bytte pærer,releer,starter og den slags. Brytere skal tåle det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 ok, takker for svar:) Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 TIPS Starter: Der kan du bare legge opp en litt tynnere og lengre kabel, det gjorde vi på en gammel traktor (gråtass) med 6volt anlegg. Ta den lang nok og evt klipp den inn til motoren blir lettstartet.Er jo ikke lenge den går pr gang så... Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 TIPS Starter: Der kan du bare legge opp en litt tynnere og lengre kabel, det gjorde vi på en gammel traktor (gråtass) med 6volt anlegg. Ta den lang nok og evt klipp den inn til motoren blir lettstartet.Er jo ikke lenge den går pr gang så... :pray Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 haha, jukse til å lage spenningsfall uttahelvette med vilje? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg