nubbe Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Først av alt, bilen er en 2.0liters glx, 95modell idag ble plutselig bremsene mye svakere, litt effekt med en gang jeg tråkka pedalen ned, og ikke noe mer effekt før pedalen var nesten i bunn. Før jeg kom hjem lyste det i to varsellamper, (P) og (!). I ettertid ser jeg at det har lekket sikkert en halvliter olje utover asfalten der den står, og det lekker der olja går inn i trommelen. Har null erfaring med bil selv, så nå lurer jeg. Har en kompis som hevder det er null problem å fikse på, mens en annen påstår at jeg da må bytte begge hjulsylindre pluss begge bremsebåndene. Hvem bør jeg høre på, og i såfall, blir det veldig kostbart?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Huff da!! Fått deg en litt stygg lekasje på en bremsekrets. Et lite spm. Er denne oljedammen din foran eller bak på bilen?? Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 den er ved høyre bakhjul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hele bremserøret røyk over bensintanken på min bil. Bremserøret var råttent kan du si... Så da har du en ting til å se etter ;) Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Skjønner. Er praktisk anlagt, men bil har jeg desverre null peiling på, og hjelp får jeg ikke før tirsdagen. Hva ser jeg etter, eller gjør jeg nå?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Har du fylt etter bremseveske?? Der er nokk helt fritt i beholderen nå, og da "mister" du bremsene på hele bilen, siden du kunn komprimerer luft i stede for bremseveske. Har jeg vert deg så hadde jeg fylt på bremseveske, lagt meg ned ved d aktuelle hjulet og sett etter lekasjen, men jeg hadde hatt en kompis (evt. dama funker hun oxo):) til og pumpe på bremsen. Da ser du jo hvor alvorlig det er. Anbefaler at du ikke bruker bilen før dette er fikset:) Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 tulla papir rundt der lekkasjen skal være, starta opp og pumpa, men det kom ingen ting ut. Så nesten tomt ut i beholdern ja. Sånt selger de på bensinstasjonene ja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hvis det kommer på innsiden av trommelen er hjulsylinderen gåen, og da ryker du på den (lurt å skifte begge sider) og bremsebånd. Får man bremsevæske på båndene blir friksjonen aldri den samme igjen.. Men kommer det foran hjulet, over bensintanken har du en drittjobb foran deg.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 ser ut som det kommer fra trommelen ja.Tyter ut hele veien rundt. Er det dyrt å bytte denne eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Dra på huggern å få en brukt. Gjør den ren i blå isopropanol. billig er d i allefall Bremsebandene må du ha ny, og da lønner det seg og bytte på begge sider;) Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hvor mye av trommelen er det du trenger? Ikke bare bremserøret som er rustet eller knekt i stykker da? Ta av hjulet og følg bremserøret. Sjekk om det er lekker der hvor røret går inn til trommelen. Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 fant feilen. Var den ene "hetta" rundt sylinderen som car revet opp. Typisk at de på bilopphuggern klarte å gi meg en som ikke passet. Fikk bestilt ny.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hvor mye av trommelen er det du trenger? Får du bremsetromler i deler? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Får du bremsetromler i deler? Hehe:);) Kommer flatpakket eller som byggesett;) Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg