Besta Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Har problemer med sentrallås. Når jeg vrir om nøkkelen fra utsiden skjer det ingenting. Om jeg derimot sitter inne i bilen og låser/låser opp, fungerer alt fint. Så jeg får ikke låst bilen for øyeblikket :/ Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Gjelder dette om du låser opp/igjen på begge sider (fører/passasjer utenfra)..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Gjelder dette om du låser opp/igjen på begge sider (fører/passasjer utenfra)..? Ja. Det går ikke å låse opp igjen når man bruker nøkkelen på begge sider av bilen. Jeg kan vri om nøkkelen men den vil ikke låses igjen eller opp. Ellers fungerer nøkkelen bra på bagasjeluken og i tenningen. Kan det være noe tull med det elektriske? For selve sentrallåsen fungerer og låser alle dører om man trykker ned låsen på innsiden av bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhesus Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Ja. Det går ikke å låse opp igjen når man bruker nøkkelen på begge sider av bilen. Jeg kan vri om nøkkelen men den vil ikke låses igjen eller opp. Ellers fungerer nøkkelen bra på bagasjeluken og i tenningen. Kan det være noe tull med det elektriske? For selve sentrallåsen fungerer og låser alle dører om man trykker ned låsen på innsiden av bilen. Ta av håndtakek og sjekk at delene som kobler låsesylinderen til låsekassa er i orden. Disse er svake og kan lett knekke hvis det blir brukt makt på dem. Pass på å ikke miste noen deler ned i døra når du holder på. For å få ut håndtaket må du vri nøkkelen 90 grader en vei slik at håndtaket slipper taket i hendelen til låsekassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besta Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Ta av håndtakek og sjekk at delene som kobler låsesylinderen til låsekassa er i orden. Disse er svake og kan lett knekke hvis det blir brukt makt på dem. Pass på å ikke miste noen deler ned i døra når du holder på. For å få ut håndtaket må du vri nøkkelen 90 grader en vei slik at håndtaket slipper taket i hendelen til låsekassa. Takk for svar. Gjorde som du sa og såg at en krok som var festet til låsesylinderen var knekt (på begge sider). Så nå har jeg bestillt nye deler. Måtte også bestille ny låsesylindere pga at de har forbedret forsterket kroken og fått større ring på låsesylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhesus Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Husk at de er en grunn til at de er ødelagt. Det er sannsynligvis drit og møkk i låsekassa som har trukket til seg fukt, og så når kulda kommer så fryser faenskapen. Smør godt med 556 i låsekassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg