Gå til innhold

Shimse diff?

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

Har lest/hørt at man kan shimse opp bakdiffen på Senator og Omega og sikker andre...

 

Hvordan gjøres dette? Noen som har noe bilder etc ang det?

 

Har en følelse av at vi sliter no jævlig på diffen med å burne med 18" hjul :p

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hvis du tror det sliter mer på diffen å burne med 18" enn 14" så tviler jeg på at du har kunnskapen til å shimse opp diffen.

 

Du har nok rett der.. Er nok clutchen det går ut over da.. :)

 

Uansett, trådstarter, hva vil du isåfall tjene på å shimse opp diffen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. hvis folk hadde vært litt mer hyggelige og seriøse i kommentarene sine så hadde kanskje nivået på detta forumet steget litt høyere enn 1 klasse.. Jævla nisser..

Jeg har ikke noe greie på detta, derfor jeg spørr! Tenkte kanskje det sleit litt mer i og med at 18" er tyngre å dra rundt enn noen små 14"/15".. Men hvis det er feil så ha meg så jævlig unnskyldt da!

Tanken med å shimse etc var å få den til å holde igjen litt mer så den spant/dro på begge hjula og ikke bare på et nå og da..

 

Men har funnet ut at man sliper noe inni diffen skråere eller noe! Husker ikke helt! Uansett, ikke min bil. Jeg har 100% sperre med egen knapp, så da kan dere sitte der med "sperre"bremsene eller de sveisa diffene deres... Bah..

 

 

Og classic.. Virker ikke som du har helt kunnskapen heller, for diffen lot seg ikke shimse uansett ;) Og hva skjer med å hente opp en over ett år gammel tråd for å være spydig? Nissee...

 

Over and out!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår